Sytuacja, w której elektryczne szyby funkcjonują poprawnie tylko po stronie kierowcy (lub pasażera), a nie odpowiadają na sterowanie z przeciwnej strony, jest typową usterką w starszych i nowych samochodach. Najczęściej przyczyną są uszkodzone przyciski sterujące – przełącznik kierowcy zarządza wszystkimi szybami i z racji intensywnego użytkowania najszybciej ulega zużyciu. Wewnątrz mogą pojawić się wypalone styki lub zabrudzenie styków, przez co sygnał nie przepływa poprawnie. Kolejnym typowym powodem jest przerwanie lub przetarcie przewodów w wiązce drzwiowej, zwłaszcza w tzw. przelotce (miejscu, gdzie wiązka przechodzi z karoserii do drzwi); objawia się to często tym, że szybę można opuścić tylko jednym przyciskiem, a drugim już nie. Czasem problem leży po stronie wadliwego silniczka – jeśli silniczek w drzwiach jest sprawny, można sterować szybą z obu stron; jeśli nie, jedna z komend nie wywołuje żadnej reakcji. W nowszych pojazdach winna może być również elektronika: blokada szyb (tzw. funkcja child lock) lub błąd w sterowniku drzwi powodujący ograniczenie pracy tylko do jednego panelu. Awarii może ulec także masa elektryczna sterownika, co skutkuje niekompletną reakcją na sygnały. W diagnozie warto zacząć od sprawdzenia przełączników, następnie przewodów w przelotce, a potem – ewentualnie – odczytać błędy z modułu komfortu. W razie utrzymania się problemu należy skontrolować napięcie na pinach sterownika szyb oraz działanie silniczka w drzwiach.