Woda w wydechu powstaje w wyniku kondensacji pary wodnej, która jest produktem ubocznym spalania paliwa. Gdy silnik jest zimny, para wodna skrapla się na ściankach układu wydechowego i wypływa z rury w postaci kropel, zwłaszcza po uruchomieniu silnika.
Wzmożona ilość wody z wydechu może być widoczna szczególnie w chłodne dni lub po dłuższym postoju. Zjawisko to jest szczególnie widoczne w autach zasilanych LPG, gdzie spaliny zawierają więcej pary wodnej.
Niepokój powinny wzbudzić natomiast sytuacje, gdy z wydechu wydobywa się jednocześnie biały dym, towarzyszą temu ubytki płynu chłodniczego, wzrost temperatury silnika lub spadek mocy. Może to świadczyć o nieszczelności uszczelki pod głowicą i przedostawaniu się płynu chłodniczego do komory spalania.
Podsumowując, obecność niewielkiej ilości wody w wydechu po uruchomieniu silnika jest zjawiskiem normalnym i nie powinna budzić niepokoju.