Dodge Challenger 5.7 V8 HEMI 377KM to kultowa amerykańska ikona muscle carów, która na drodze budzi respekt wyglądem, brzmieniem silnika i niepowtarzalną stylistyką. Motor: legendarne V8 HEMI, 5.7 litra, 377KM, 542Nm, blok aluminiowy, MDS (system odłączania cylindrów) – typowa konstrukcja dla USA, 6MT Tremec lub automat ZF, napęd na tył, przyspieszenie 0–100 km/h: 5,2 s, prędkość maksymalna ok. 250 km/h. Najważniejsze atuty: niesamowita elastyczność V8, niebanalne brzmienie wydechu, ogromna kultura pracy, miękkie zawieszenie pozwalające na komfortową jazdę mimo sportowych osiągów, bardzo tania obsługa zamienników (Chrysler, Jeep, RAM), bezproblemowa regeneracja alternatora, świec, rozrządu (łańcuch – co 200 tys. km inspekcja). Kabina: szerokie sportowe siedzenia z alcantarą lub skórą, nowoczesny panel multimedialny, system audio Alpine/Harman, 800 l bagażnika (coupe!), rewelacyjne wyciszenie i pełen zestaw ADAS (opcja). Typowe wady: wyjątkowo duże spalanie (miasto 16–22 l/100 km, trasa 9–13 l, zależnie od stylu), szybkie zużycie opon/hamulców przy torowej jeździe, wycieki pokrywy zaworowej i przekładni po 80–140 tys. km, bugi elektroniki, sporadyczne awarie alternatora, stuki zawieszenia po dynamicznej eksploatacji, czasami awarie systemu MDS i elektryki szyb. Model przyjmuje soft-tuning do 410–430KM, bardzo dobrze toleruje konwersję LPG IV gen., choć wymaga regularnej kontroli luzów zaworowych. Idealny dla pasjonatów klasyki, kolekcjonerów, flot amcarowych, taxi premium i rodzin szukających niepowtarzalnych emocji na co dzień oraz przy dłuższych trasach.