Dodge Challenger III SRT8 6.4 V8 16V HEMI 477KM ESG to najbardziej efektowny, sportowy i ekskluzywny muscle car ostatnich lat, dostępny dla nielicznych. Motor 6.4 HEMI – V8, 16V, 477KM, 637Nm, napęd na tył, 6MT Tremec/automat ZF 8HP, 0–100 km/h: 4,2 s, prędkość maksymalna 298 km/h. Samochód oferuje nie tylko spektakularną moc, ale również zaawansowaną technologię: adaptacyjne zawieszenie, hamulce Brembo, launch control, szeroki zakres ustawień ESP, rozbudowane multimedia Uconnect z audio Harman Kardon i panelem ADAS. Komfort: kubełkowe sportowe siedzenia, elektrycznie sterowane, szeroka kabina, podpory boczne, bardzo dobre wyciszenie, 450 l pojemności bagażnika i obszerna tylna kanapa (jak na klasę coupe). Model zaskakuje bardzo niską awaryjnością bloku przy regularnej obsłudze serwisowej (olej co 8–10 tys. km), tania regeneracja osprzętu (skrzynia, alternator, sprzęgło), szeroka baza części USA. Największe wady: ekstremalnie wysokie spalanie (miasto 19–24 l/100 km, trasa 10–14 l), szybkie zużywanie tylnych opon i hamulców, wycieki spod pokrywy zaworowej/intercoolera po 90–110 tys. km, bugi multimediów, sporadyczne awarie panelu ADAS, kosztowne naprawy LED, stuki amortyzatorów po torowej jeździe, ospałość automatu w trybie Comfort. Model jest odporna na soft tuning do ok. 520 KM przy regularnym serwisie, benzyna tylko 98+, nie toleruje LPG. Doskonały wybór dla kolekcjonerów, firm eventowych, managerów floty premium, taxi premium i prawdziwych fanów muscle-carów – legenda stylu, designu i przyspieszenia.