Fiat Bravo II 1.9 16V JTD Multijet 150KM to jedna z najchętniej wybieranych wersji kompaktowego hatchbacka drugiej generacji – przede wszystkim dla osób szukających kompromisu między dynamiczną jazdą a legendarną oszczędnością diesli grupy Fiata. Pod maską znajdziemy znaną jednostkę wysokoprężną 1.9 Multijet o mocy 150 KM i 305 Nm, wyposażoną w rozbudowany system Common Rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz intercooler. Osiągi? Sprint do setki w ok. 8,8 s, Vmax 210 km/h – Bravo II 150KM radzi sobie świetnie podczas wyprzedzania, a na autostradach i drogach szybkiego ruchu, elastyczność jest wzorowa. Wnętrze auta to nowoczesny, przyjemny ergonomicznie design, dobre jakościowo materiały, przestronna kanapa i duży bagażnik (400 l). Komfort jazdy podnosi zawieszenie o lekko sportowym zacięciu i szeroki pakiet multimediów, m.in. Blue&Me, tempomat, klimatyzacja automatyczna i rozbudowane audio. Do największych zalet należą: bardzo wysoka trwałość jednostki (prawidłowa obsługa = przebiegi 300–400 tys. km), szeroka dostępność tanich zamienników, akceptacja na LPG (rzadko stosowane, ale silnik nie jest problematyczny z instalacją), umiarkowane koszty serwisu ze względu na rozbudowaną sieć Fiatów w Polsce. Wadami tej jednostki są: szybkie zużycie dwumasy i sprzęgła w ruchu miejskim, typowe wycieki spod pokrywy zaworowej i przewodów turbo, sporadyczne awarie EGR i DPF (szczególnie przy jeździe wyłącznie po mieście), podatność na awarie wtryskiwaczy i turbosprężarki przy zaniedbanych wymianach oleju, okresowe błędy elektroniki (moduły komfortu, czujniki ABS/ESP). Zawieszenie trwałe, choć po 100 tys. km warto wymienić tuleje i amortyzatory. Bravo II 1.9 16V Multijet 150KM to auto dla osób regularnie pokonujących długie trasy, flot firmowych i rodzin, które cenią prestiż włoskiego brandu, komfort i tanie utrzymanie (przy pilnowaniu serwisów rozrządu i filtra DPF).