Fiat Freemont 2.0 Multijet 170KM DPF to najmocniejsza i najbardziej prestiżowa wersja diesla tego wszechstronnego SUV-a, która potrafi zaoferować wygodę klasy premium nie tylko rodzinom. Silnik 2.0 Multijet II (170 KM, 350 Nm) dostępny ze skrzynią manualną i, jako jedyna wersja, z automatyczną (6-biegowy automat Chrysler/FCA oraz opcjonalnie napęd AWD). Przyspieszenie 0–100 km/h trwa ok. 10,2 s, a dynamika na trasie pozwala na bardzo sprawne wyprzedzanie z kompletem pasażerów (Vmax 195 km/h). Największym atutem 170KM jest szeroka rozpiętość wyposażenia: pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (ESP, ASR, ABS, poduszki, aktywny tempomat), multimedialny ekran centralny, nawigacja, rozbudowany system audio, klimatyzacja trójstrefowa, podgrzewane fotele, kamera cofania, szereg portów AUX/USB. Model gwarantuje dużą wygodę: 7-osobowe wnętrze, ruchome i składane siedzenia w 2. i 3. rzędzie (łatwo zrobić łóżko), bagażnik od 145 l do 1461 l (po złożeniu kanap). Wersja AWD bardzo dobrze radzi sobie w zimie i na luźnych nawierzchniach (elektroniczne sterowanie napędem), sprzęgło wielotarczowe. Plusy silnika: doskonała elastyczność, niskie spalanie (miasto 8,4–9,6 l, trasa 5,8 l), szeroki dostęp do części (zamienniki z Opla, Jeepa), wysoka trwałość sprzęgła i skrzyni automat (przy regularnej wymianie oleju). Wady: w automatach konieczna regularna wymiana ATF (co 60 tys. km), przy zaniedbaniach awarie mechatroniki; w manualu szybkie zużycie sprzęgła przy pracy w mieście i częstym holowaniu, typowe są wycieki spod pokrywy zaworowej i turbo, awarie EGR oraz zapychanie DPF przy zbyt krótkich trasach. Zawieszenie podatne na stuki tulei przy mocnym obciążeniu, elektronika narażona na drobne kaprysy (panel multimedialny, czujniki parkowania, ABS/ESP). Freemont 2.0 MJTD 170KM to świetny wybór dla rodzin, flot taxi, osób podróżujących, ceniących zarówno dynamikę, jak i ogrom wnętrza – podstawa to regularny serwis, profilaktyka DPF/EGR i monitorowanie poziomu oleju.