Fiat Freemont 2.4 VVT 170KM to amerykański SUV w wydaniu włoskim, będący europejskim wcieleniem Dodge’a Journey sprzedawanym pod marką Fiat (od 2011 roku). Napęd: czterocylindrowa jednostka 2.4 16V VVT (doładowanie zmiennymi fazami rozrządu), 170 KM i 220 Nm, zestawiona z automatyczną 6-biegową skrzynią (lub manualem). Silnik bazuje na znanej konstrukcji Chryslera, dobrze toleruje LPG przy regularnej regulacji zaworów i przeglądach układu zapłonowego. Osiągi: 0–100 km/h w ok. 11,1 s, prędkość maks. 190km/h. Największe atuty Freemonta to przestronne wnętrze (max. 7 osób), praktyczny bagażnik (do 1461 l po złożeniu kanap), mnogość schowków, przyjazność dla rodzin i wygoda jazdy na trasie. Auto cenione jest za bardzo komfortowe zawieszenie, miękko zestrojone fotele oraz szeroką bazę części zamiennych (zgodność z Dodge Journey, Jeepem i Oplem). Typowe wady: wysokie spalanie (miasto 10,5–12,4 l, trasa 8,2 l, LPG +2l), szybkie zużycie sprzęgła w wersji manual, wycieki spod pokrywy zaworowej/wału po 120–150 tys. km, konieczność regularnych regulacji zaworów i wymian filtrów, szybkie zużycie tulei i łączników zawieszenia, przeciętna dynamika przy pełnym obciążeniu i powolna reakcja automatu. Elektronika czasem kaprysi (centralne zamki, czujniki ciśnienia, panel klimatyzacji). Freemont wymaga profilaktyki antykorozyjnej podwozia, a wersje z napędem AWD mają dodatkowo kosztowniejsze serwisy sprzęgieł i przekładni. Model szczególnie polecany rodzinom, flotom taxi, podróżnikom i każdemu, kto ceni ogrom wnętrza, wygodę, styl oraz szeroką dostępność tanich części – pod warunkiem regularnych serwisów i bez skłonności do „ostrej nogi na gazie”.