FIAT FREEMONT 3 6V6 280KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Fiat Freemont 3.6 V6 280KM to najbardziej prestiżowa i niespotykana na polskich drogach odmiana Europejskiego SUV-a, bazująca na amerykańskim napędzie Chrysler Pentastar. Silnik 3.6 V6 (model Pentastar, 280 KM, 342 Nm, 6 biegowy automat, napęd na 4 koła) zapewnia sprint do 100 km/h w 8,1 s przy pełnym obciążeniu i oferuje nieporównywalnie lepsze przyspieszenie oraz dynamikę niż każda wersja diesla. Największy plus to gładkość pracy silnika, „amerykańska miękkość”, ogromna żywotność jednostki (przy regularnych wymianach ATF i dobrym oleju przebiegi pow. 400 tys. km nie są problemem). Wnętrze: szeroka kanapa, bardzo wygodne, obszerne siedzenia, multum schowków, komplet wyposażenia audio (w tym subwoofer), kamera cofania, elektronika na poziomie premium, 7 miejsc, bagażnik do 1461l. Model przeznaczony dla fanów mocnych benzyn: doskonały do LPG (wtryski tylko dedykowane, regularny serwis luzów zaworowych), idealny na trasę i do miasta, daje ogromną frajdę z jazdy. Wady: bardzo wysokie spalanie – miasto 12–16 l, trasa 9–11 l; regularna wymiana oleju konieczna co 8-10 tys. km; szybkie zużycie cewek, świec i alternatora przy jeździe miejskiej, sporadyczne wycieki spod dekla zaworowego, okazjonalne awarie automatu (przy zaniedbaniach), czułość katalizatora na złą mieszankę LPG. Elektronika: błędy panelu komfortu, czujników parkowania, klimatyzacji, ABS. Napęd AWD skuteczny zimą, wytrzymały na długie trasy i holowanie – wymaga regularnych serwisów przekładni, reduktora, półosi. Model polecam rodzinom z pasją do dużych silników, flotom premium, amatorom aut typu Grand Tourer oraz wszystkim poszukującym wygody, mocy i stylu.