FIAT Stilo 1.9 JTD 100KM to jeden z najbardziej trwałych kompaktów z początku XXI wieku, który zdobył popularność zarówno wśród rodzin, jak i firm transportowych czy flot taxi. Sercem tej wersji jest silnik 1.9 JTD pierwszej generacji o mocy 100KM, wyposażony w turbo o stałej geometrii i Common Rail, co przekłada się na bardzo dobrą elastyczność (moment 255Nm) i bardzo niskie spalanie nawet przy intensywnym użytkowaniu – w mieście 6,0–7,2 l/100 km, na trasie 4,5–5,5 l. Silnik znany jest z wybitnej odporności na przebiegi (powyżej 450 tys. km przy regularnej obsłudze), bardzo taniej regeneracji wtryskiwaczy, turbo i osprzętu mechanicznego. Wnętrze Stilo to jedna z największych przestrzeni w segmencie C: szerokie siedzenia z możliwością konfiguracji, dużo schowków, ponadstandardowa ergonomia i bagażnik 348–1,100 l w wersji hatchback i 510–1,480 l w kombi. Model wyróżnia dobra izolacja akustyczna, przyjazna obsługa wnętrza, duże możliwości użytkowe – idealny na flotę, taxi, auto rodzinne czy na długie, regularne trasy. Do największych atutów należy ultra niska awaryjność układu wtryskowego, tania wymiana rozrządu (pasek co 100 tys. km), łatwa domowa regeneracja większości elementów, możliwość soft-tuningu do 115–120 KM bez wpływu na żywotność, duża baza części od Fiata, Opla, Alfy. Wadami są: wycieki spod pokrywy zaworowej po ok. 120–160 tys. km, szybkie zużycie sprzęgła przy miejskich trasach i pracy taxi, typowe dla modelu bugi centralnego zamka/szyb, stuki tylnej osi, szybka degradacja amortyzatorów oraz tulei wahaczy przy jeździe po dziurach, podatność na rdzę progów i tylnej belki po latach floty, okazjonalne awarie alternatora i czujników ABS. Model nie akceptuje LPG, ale przy dobrze dobranym oleju i regularnych przeglądach bez problemu przebiega ogromne dystanse. Rekomendowany do taxi, firmy kurierskiej, nauki jazdy, rodzinnego daily, każdego miejsca, gdzie liczy się przewidywalny rachunek i praktyczność – “diesel nie do zajechania” wśród kompaktów.