Fiat Tipo II 1.4 16V T-Jet 120KM (kod silnika 198 A4) reprezentuje idealny balans między dynamiką, ekonomią a długowiecznością w serii nowoczesnych Fiatów segmentu C. Turbo-doładowana jednostka 1.4 generuje 120KM i 215Nm, dzięki czemu auto bardzo dobrze radzi sobie na trasie i w mieście (0–100 km/h ok. 9,6 s, Vmax 200 km/h). T-Jet zaskakuje elastycznością już od 1,700 obr./min, sprawnie wyprzedza, nie sprawia problemów przy dłuższych podróżach, a skrzynia 6-biegowa pozwala zredukować obroty na autostradzie – jednocześnie zachowując niskie spalanie (miasto 7,4–8,5 l, trasa nawet 5,8 l, LPG +1,2 l). Silnik jest z tych wyjątkowych w FCA: bardzo polecany pod instalację gazową (nie ma bezpośredniego wtrysku!), znosi duże przebiegi i pozwala na tuning (chip do ok. 150KM bez uszczerbku dla żywotności). Typowe atuty: szeroka dostępność zamienników, prosta konstrukcja rozrządu, odporność na zaniedbania, szybkość napraw głównych podzespołów. Wnętrze identycznie funkcjonalne jak w bazowych Tipo, lecz spotkać można częściej bogatsze wyposażenie, lepsze audio, automatyczną klimatyzację. Typowe wady: wycieki spod pokrywy zaworowej przy dłuższym zaniedbaniu serwisu, szybkie zużycie cewek i świec oraz sprzęgła przy dużej liczbie startów w mieście, okresowe awarie czujnika ciśnienia turbo, drobne kaprysy elektroniki wentylatora/klimatyzacji i czasami centralnego zamka. Na autostradzie auto jest dobrze wyciszone, a zawieszenie – komfortowo-sztywne, wymaga jednak przeglądów tulei, stabilizatorów i amortyzatorów przy dynamicznej jeździe. Bagażnik typowy – ponad 520 l sedan, hatch i kombi również praktyczne dzięki szerokiej kanapie. Model polecam osobom jeżdżącym w trasy, rodzinom, użytkownikom taxi i flotom – T-Jet oferuje bezproblemową eksploatację, tanie części, niskie koszty przeglądów, a jednocześnie zapewnia emocje charakterystyczne dla turbo z epoki przed erą downsizingu.