Ford C-Max I 1.6 Duratec 105KM to rodzinny kompaktowy minivan, który przez lata słynął z praktyczności, tanich napraw i legendarnie prostej obsługi. Silnik 1.6 Duratec (105KM, 150Nm) to wolnossąca, benzynowa jednostka znana ze sztywności bloku i dobrej współpracy z LPG (silnik toleruje instalacje pod warunkiem pilnowania luzów zaworowych). Osiągi: 0–100km/h ok. 11,8s, vmax 180km/h – wystarczające na co dzień. Spalanie: miasto ok. 7,8–8,9 l, trasa nawet 5,9 l, LPG +1,2 l. C-Max tej generacji oferuje bardzo przestronne wnętrze – tylna kanapa przesuwna, rewelacyjnie szerokie drzwi, duża ilość schowków, bagażnik aż 470 l (po złożeniu 1,700 l). Komfortowa pozycja za kierownicą, dobra widoczność, miękkie zawieszenie, odporność na typowe dziury w mieście. Atuty: minimum awarii głównej mechaniki, tanie części (Silnik shared z Focusem, Fusionem, Mazdą 2/3), praktyczność, dobra widoczność, prosta elektronika. Typowe wady: wycieki spod pokrywy zaworowej, szybkie zużycie sprzęgła w dużych korkach, sporadyczne awarie cewek/świec przy jeździe na gazie, przeciętna dynamika na trasie z kompletem pasażerów, czasem stuki przedniej osi na wybojach. Elektronika tania w naprawach, najczęstsze przypadki: błędy centralnego zamka, panelu komfortu, wentylatora nawiewu. Karoseria nieźle zabezpieczona przed korozją, lecz progi, nadkola i klapa tylna wymagają regularnej inspekcji po zimie. Model szczególnie polecany rodzinom, użytkownikom flotowym, firmom taxi oraz seniorom – wszechstronność, przewidywalność, niska cena serwisu.