Ford Focus II 2009 – przywracamy blask

Długo się przygotowywałem do pierwszej poważnej korekty lakieru. Z góry przepraszam za jakość zdjęć. Były robione tylko telefonem ale myślę, że coś widać 🙂

Tak oto wyglądał mój focus przed korektą i myciem jak widać gdzieniegdzie ruda daje o sobie znać….

f001 f002 f003 f004 f005 f006 f007 f008 f009 f010 f011

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

f012 f013 f014 f015 f016 f017 f018 f019 f020 f021 f022 f023 f024 f025 f026 f027 f028 f029 f030 f031 f032 f033 f034

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

f035

[emaillocker]

Zacząłem od usunięcia części rys z szyb przedniej i tylnej.

Wycieraczka out

f036 f037

Naklejka out

f038

I oklejamy

f039

Jak widać: dużo drobnych rysek

f040 f041 f042

Tlenek ceru w akcji

f043 f044

Po około godzinie walki, w słoneczku się prezentuje tak

f045

A tak pod halogenem, wiadomo głębokie rysy zostały drobne poszły w niepamięć

f046 f047

Czas na przednią szybę, drobne ryski usunięte, niestety dużo jest na niej odprysków.

f048 f049

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f050

Lecimy dalej. Zderzak został zdemontowany.

f051

Ruda tańczy jak szalona!

f052 f053 f054

Tablica zdemontowana, a końcówki umyłem Tenzi Smog.

f055 f056

Na progu zostały wykonane zaprawki.

f057 f058 f059

Na rdzę poszedł dzień wcześniej Cortain, następnie podkład.

f060 f061 f062 f063 f064

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]Pod tylną blendą też nie za ciekawie.

f065 f066 f067 f068 f069

Zestaw do zaprawek.

f070 f071 f072 f073 f074 f075 f076

Tylnią belkę wyczyściłem i zakonserwowałem.

f077 f078 f079

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]Listwa z maski przedniej, obudowa znaczka i obdarcia tylnej rejestracji (od ramki) w czarny połysk

f080 f081 f082 f083 f084 f085 f086

W międzyczasie pokleiłem odklejone progi.

f087 f088 f089

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]Końcówki dostały prickbortem, glinką, zostały wypolerowane Gtechniq M1 i zabezpieczone CQ Dlux.

f090 f091 f092

Końcówka przed:

f093

I po zabiegach:

f094 f095 f096

Silnik wymyłem na szybko APC, na niektóre plastiki poszedł Meg’s Engine Dressinga na „wyjmowane” plastiki 2x APC + IPA i Dlux

f097 f098 f099

Rura dolotu dostała M1(rewelacyjny środek)

f100

Dlux

f101 f102

Kolejnego dnia zabrałem się za nadkola i koła, nie dorobiłem się jeszcze solidnych podkładek to jakoś sobie musiałem radzić…

f103 f104

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f105 f106 f107 f108 f109 f110 f111 f112 f113 f114 f115 f116 f117

Koła z zewnątrz są polerowane i niczym nie zabezpieczone pewnego pięknego dnia potraktowałem je Tenzi En Jee i zrobiły się mleczne

f118 f119

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f120 f121 f122 f123

Myjemy Tugą + Prickbort + Glinka + DG703.

f124 f125 f126 f127 f128 f129 f130 f131 f132 f133 f134

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f135 f136 f137 f138 f139 f140 f141 f142

Wiadomo BHP przedewszystkim.

f143

Pora założyć zderzak, owinąłem asekuracyjnie końcówki by nie porysować i ew. nie zmoczyć.

f144

Na taką robotę nawet śrubki nie chciały patrzeć.

f145

I w tym miejscu pojawi się trochę „druciarstwa” z racji pękniętego nadkola, coś musiałem z nim zrobić (uwaga drastyczne sceny) :D (nowe nadkole na dniach zamówię).

f146 f147 f148

Gotowe

f149

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]Lecimy z nadkolami i zaciskami dalej… Na zaciski poszła Tuga, Prix a na nadkola APC+Piana Tenzi w mocnym stężeniu+Prickbort. Zabezpieczyłem Nadkola Fusso99 a zaciski odświeżyłem Megsem UC potem IPA i Dlux….

f150 f151 f152 f153 f154 f155 f156 f157 f158 f159 f160 f161 f162 f163 f164

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f165 f166 f167 f168 f169 f170 f171 f172 f173 f174 f175 f176

Tutaj jeszcze przed Dluxem mycie całego auta na 1 wiadro 😀 + Prickbort + Prix + Glinka + W2 na plastiki.

f177 f178 f179

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f180 f181 f182 f183 f184

Auto wymyte, wysuszone, ale ciągle bez kół. Koła zmatowiłem papierem 2500 i na szybkiego wypolerowałem M1, nie miałem dużo czasu bo już było późno a jeszcze trzeba było kwarc na nie nałożyć i na zaciski..

Małe50/50

f185 f186 f187

I na gotowo

f188 f189 f190 f191

I gwiazda wieczoru

f192

Pierwszy mój kontakt z kwarcem i naprawdę ciężko było go dotrzeć, ale oby służył jak najdłużej. Udało się wszystko poskładać do kupy i wjechałem autem do garażu, następnego dnia wziąłem się za lakier ale najpierw progi. Wywaliłem festynowe podświetlane na niebiesko listwy na progach i włożyłem normalne skromniejsze :D Ale najpierw trochę pozbyłem się rys..

Prawy tył:

f193 f194

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f195

Prawy przód:

f196 f197 f198 f199 f200

Lewy przód:

f201 f202 f203

Lewy tył-zdjęcie tylko po:

f204

W międzyczasie przy odpoczynku sprawdziłem jak kropelkuje Dlux

f205

Dosyć tego dobrego, minęło około 40-45 godzin a lakier jaki był taki jest! Pora się za niego zabrać, w sumie 5 lat nic się z nim nie działo a zaliczał nawet swego czasu myjnie automatyczne

Takie oto tulipany mamy:

f206 f207 f208 f209

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f210 f211 f212 f213 f214 f215 f216 f217 f218 f219 f220 f221 f222 f223 f224

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f225 f226 f227 f228 f229 f230 f231 f232 f233 f234 f235 f236

Coś tam pomierzyłem i można ciąć.

f237 f238 f239

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f240

Zacząłem od maski, potem dach, klapa zderzak, boki i przód.

f241 f242 f243 f244 f245 f246 f247 f248

Maska wyszła całkiem całkiem to jedziemy dach.

Zmierzyłem kontrolnie.

f249 f250 f251

PoFG400 było już  cudnie.

f252

Potem PF2500

f253 f254

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]I pół dachu zrobione

f255

Jedziemy dalej

f256 f257

I na gotowo.

f258 f259 f260

I dalej jedziemy

f262 f263 f264 f265 f266 f267 f268 f269 f270

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f271 f272 f273 f274 f275 f276 f277

Z drugiej strony auta nie ma zdjęć bo tak czas naglił, że nie miałem czasu nawet aparatu wyciągnąć. Pracowałem przy lakierze Białym flexi+FG400, pomarańczowym Royal Padsem + PF2500 tym jechałem na rotacji Lare EPL11+ oraz czarny Flexi + Koch Antihologram oraz czarny Flexi + CF Regular Pro – czarne pady nakręcała DA Krauss.

Po korekcie umyłem auto na 2 wiadra rękawicą Megs’a i osuszyłem

f278 f279

Następnie lampy odświeżyłem i zabezpieczyłem Dlux-em. Na wszystkie plastiki i gumy zewnętrzne też poszedł Dlux. Na deser CF Regular pro i wosk SV Mirage

f280

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]Na detale Zymol

f281 f282

Na szyby NW Gtechniq G1.

Na opony Gtechniq T1

A wnętrze tylko odkurzyłem

Całość pracy zajęła mi około 80 godzin. BYŁO WARTO!

Co do zaprawek wiadome po przyjrzeniu je widać, ale przynajmniej nie widać rdzy. Na wiosnę prawdopodobnie pójdzie do lakierowania przedni zderzak, próg oraz tylne błotniki jeśli po zimie wyjdzie ruda.

Kto doczekał tego momentu to dziękuję za uwagę, auto po korekcie tak mniej więcej się prezentuje

f283 f284 f285 f286 f287 f288 f289 f290 f291 f292 f293 f294 f295

[/emaillocker]

[nextpage title=”czytaj dalej…”]

[emaillocker]

f296 f297

[/emaillocker]Wykonanie i zdjęcia: Wojtek Dudzik

Redaktor naczelny portalu SELECTED.PL od lat związany z branżą automotive i organizacją eventów. Sprawdź kanały social media:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj