FORD FOCUS MK3 FL 1.5 TDCI 95KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

FORD Focus MK3 FL 1.5 TDCi 95KM to najbardziej ekonomiczny diesel gamy, skierowany głównie do firm, flot, szkół jazdy i użytkowników oczekujących minimum kosztów przy maksimum stabilności eksploatacji. Motor 1.5 TDCi (95 KM/215 Nm, turbo o stałej geometrii, Common Rail, rozrząd pasek do 160 tys. km), przyspiesza 0–100 km/h w 12,7 s, vmax 175 km/h, spalanie miasto 4,7–6,1 l/100 km, trasa 3,5–4,7 l. Największy plus – bardzo niska awaryjność rozrządu, turbo, tania regeneracja wtrysków, szeroka baza zamienników z Forda, Mazdy, PSA oraz pełna odporność na nawet przeciętnej jakości paliwo. Kabina praktyczna jak we wszystkich mk3: szeroka tylna kanapa, praktyczne schowki, wygodne siedzenia i bagażnik nawet do 1,476 l (kombi/hatchback). Model świetnie nadaje się do jazdy po mieście, taxi, szkoleń – bardzo spokojny przebieg eksploatacji i bardzo tanie naprawy domowe. Wadą jest ospała jazda pod pełnym załadunkiem, szybka degradacja sprzęgła/floty, typowe wycieki spod pokrywy zaworowej/turba po 100–120 tys. km, bugi panelu szyb, szybka degradacja amortyzatorów, awarie czujników ciśnienia/DPF przy wyłącznie jeździe miejskiej, podatność na rdzę po kilku latach. Model przyjmuje soft tuning do 104–108KM. Idealny wybór dla firmy, taxi, nauki jazdy, praktycznego daily do miasta – wszędzie tam, gdzie serwis i koszty muszą być przewidywalne.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: