FORD KUGA MK1 2.0 TDCI 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

FORD Kuga MK1 2.0 TDCi 140KM to kompaktowy SUV stworzony pod codzienną eksploatację, przewożenie rodziny, floty taxi oraz jako wytrzymałe auto firmowe. Silnik 2.0 TDCi (140KM/320Nm, turbo VTG, łańcuchowy rozrząd do 200 tys. km, mechanika bliźniacza z Mondeo i Volvo), realne osiągi: 0–100 km/h 10,4 s, vmax 188 km/h, spalanie miasto 7,0–8,8 l/100 km, trasa 5,6–6,8 l. Atuty: ultra-tania regeneracja turbo/wtryskiwaczy, szeroka baza części (PSA, Volvo, Ford), rewelacyjna odporność na przebiegi powyżej 350 tys. km, banalna obsługa rozrządu/amortyzatorów, bagażnik 410–1,355 l, wygodne siedzenia, masa schowków. Komfort jazdy, świetna widoczność i trakcja AWD lub FWD. Wady: szybkie zużycie koła dwumasowego/sprzęgła w pracy flotowej, wycieki spod pokrywy zaworowej/turbiny po 90–130 tys. km, bugi multimediów/centralnego zamka/elektryki szyb, podatność na rdzę progów i klapy bagażnika po kilku zimach, szybka degradacja amortyzatorów w ciężkich trasach, stuki tylnej osi po intensywnych przebiegach. Model dobrze przyjmuje soft tuning do 150–155KM, nie toleruje LPG. To flagowy SUV do taxi, rodzin, floty, codziennych daily i firmy szukającej minimalnego TCO przy maksymalnej wygodzie.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: