FORD Kuga MK2 1.6 16V EcoBoost 150KM to benzynowa alternatywa dla diesli w gamie wczesnych egzemplarzy MK2 – dynamiczny, oszczędny i tani w eksploatacji napęd pod rodzinnego SUVa. Motor 1.6 EcoBoost (150KM/240Nm, turbo, rozrząd pasek w kąpieli olejowej do 180 tys. km, wtrysk bezpośredni), osiągi: 0–100 km/h 9,9 s, vmax 197 km/h, spalanie miasto 8,2–9,7 l/100 km, trasa 6,1–7,1 l. Jednostka znana z Focusa/Mondeo – praktyczne zamienniki, bardzo tania regeneracja turbo, sprzęgła, rozrządu. Kabina: wygodna, wyciszona, ergonomiczna, szeroka kanapa, dobre multimedia (SYNC2), duży bagażnik 456–1,653 l, bogata paleta schowków i funkcjonalnych rozwiązań, bardzo dobra widoczność w mieście/trase. Wadami są: szybkie zużycie sprzęgła i turbo (po 90–130 tys. km) przy intensywnych jazdach miejskich, bugi panelu sterującego/elektryki szyb, szybka degradacja amortyzatorów na trasach taxi/floty, sporadyczne wycieki spod pokrywy zaworowej, podatność na korozję progów i dolnych drzwi, tapicerka wymaga czyszczenia po flocie. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 163–167 KM, nie akceptuje LPG. Rekomendowany dla rodzin, taxi, flot, firm codziennych i wszystkich szukających praktyczności i ekonomii na co dzień.