FORD Kuga MK3 FL 1.5 12V EcoBoost 150KM GPF Dragon to po liftingu jeden z najbardziej poszukiwanych benzyniaków w klasie SUV – model nowszej generacji, oferujący znakomite połączenie ekonomii, trwałości i dynamiki w typowej miejskiej obudowie. Sercem jest trzycylindrowy silnik „Dragon” 1.5 EcoBoost (150KM/240Nm, rozrząd paskowy do 180 tys. km, filtr GPF – benzynowy filtr cząstek stałych, bezpośredni/pośredni wtrysk). Osiągi: 0–100 km/h 9,6 s, vmax 195 km/h, realne spalanie: miasto 7,5–9,2 l/100 km, trasa 5,5–6,7 l. Największy atut – bardzo tania naprawa turbo, szeroka baza zamienników (części z Focus/Fiesta), łatwa obsługa domowa oraz świetna odporność na zaniedbania serwisowe (blok robi 250 tys.km+ bez „kapcia”). Ford Kuga MK3 FL po modernizacji oferuje nowy panel multimedialny SYNC4 (bazowy ekran 13,2″), pełny pakiet systemów bezpieczeństwa (aktywny tempomat, lane assist, emergency braking, kamera 360°), nowoczesną stylistykę z LED, wygodne fotele i bardzo dużą ilość praktycznych schowków. Kabina: po liftingu lepsze wyciszenie, masa dodatków ułatwiających codzienny transport (bagażnik 475–1,534 l). Typowe wady: szybka degradacja sprzęgła w miejskiej flocie/taxi, wycieki pokrywy zaworowej po 90–140 tys. km, bugi panelu centralnego i multimediów, sporadyczne awarie czujników GPF i elektroniki, podatność na korozję drzwi/progów w wersjach flotowych, szybka degradacja amortyzatorów/tapicerki przy intensywnej eksploatacji. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 168–172KM, nie przewiduje LPG. Rekomendowany dla firm, rodzin, taxi, codziennego daily miejskiego – przewidywalny serwis, nowoczesność i wysoka jakość jazdy na co dzień.