FORD Mondeo MK4 2.0 16V Duratec 145KM to idealny wybór do rodzin, firm oraz flot taxi, które cenią sobie tanie naprawy i wysoką bezawaryjność nowoczesnego benzyniaka. Silnik 2.0 Duratec HE (145KM/190Nm, rozrząd paskowy do 140 tys. km, luzy zaworowe do kontroli co 40 tys. km) słynie ze świetnej adaptacji do LPG IV generacji i bardzo szerokiej bazy zamienników (części wspólne z Mazdą 6/Focus/Volvo V50). Osiągi: 0–100 km/h 10,4 s, vmax 205 km/h, spalanie miasto 8,1–10,2 l/100 km, trasa 6,1–7,8 l, LPG 9,6–11,2 l. Kabina jest bardzo przestronna – szeroka tylna kanapa, ogromny bagażnik 540–1,658 l (kombi), wygodne fotele, masa schowków i intuicyjna obsługa deski oraz multimediów. Najważniejsze plusy: bardzo tania obsługa sprzęgła, rozrządu, amortyzatorów i alternatora, ultra-niska awaryjność elektroniki, możliwość napraw domowych i bardzo dobre znoszenie długiej jazdy na LPG. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/kół dwumasowych w flocie/taxi, wycieki spod pokrywy zaworowej po 100–130 tys. km, bugi panelu szyb, szybka degradacja amortyzatorów, tapicerki (przy intensywnym użytkowaniu). Typowe są awarie centralnego zamka oraz podatność na rdzę krawędzi drzwi. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 158–165KM, LPG optymalne w każdej wersji benzynowej. Najlepszy wybór dla firm, taxi, rodzin, codziennych tras – przewidywalność kosztów, tanie serwisy i bardzo dobra dostępność używanych części przez lata.