Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi 150KM to bestsellerowy diesel tej generacji, skierowany do rodzin, flot taxi, firm przewozowych i osób wymagających taniego, przewidywalnego napędu o bardzo dobrej dynamice. Sercem jest czterocylindrowy Diesel Ford/PSA (2.0 TDCi, 150KM, 370Nm – wersje Euro6/Euro6d-Final, turbo ze zmienną geometrią, SCR/AdBlue, DPF, EGR). Osiągi: 0–100 km/h ok. 9,8 s, vmax 210 km/h, przy zachowaniu rewelacyjnie niskiego spalania (miasto 5,8–6,7 l, trasa 4,3 l) i bardzo dużego zasięgu na pełnym baku. Ogromny plus to trwałość głównego napędu (przebiegi pow. 400 tys. km nie są problemem przy regularnym serwisie olejowo-filtrowym!), bardzo tania regeneracja wtryskiwaczy/turbo, szeroka dostępność części, łatwe naprawy układu rozrządu (pasek kąpiący się w oleju). Wnętrze: szerokie, świetnie wyciszone, systemy SYNC3/4, ergonomiczne fotele, bardzo duży bagażnik, rozbudowane multimedia i pakiet asystenta jazdy. Wady: szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy w pracy miejskiej, wycieki spod dekla zaworowego po 120–160 tys., podatność na zapychanie DPF i EGR przy typowo miejskiej eksploatacji (zalecana dynamiczna jazda i regularne trasy), sporadyczne błędy elektroniki, awarie czujników NOx/DPF/turbo, panelu klimatyzacji, stuki zawieszenia przy dużych przebiegach. Karoseria ocynkowana, inspekcja progów i klapy zalecana po zimie. Model szczególnie polecany flotom, firmom, rodzinom i osobom jeżdżącym na dłuższe trasy, dla których liczy się przewidywalność kosztowa i komfort porównywalny z autami klasy premium.