Głośna praca mechanizmu opuszczania lub podnoszenia szyb jest jedną z najczęstszych oznak zbliżającego się problemu z układem. Prawidłowo działającą szybę charakteryzuje stłumiony, jednostajny dźwięk pracy silnika i przekładni, a wszelkie trzaski, szumy, świsty, zgrzyty lub intensywne buczenie sugerują zużycie lub zabrudzenie mechanizmu. Najgroźniejszym objawem jest zgrzytanie pojawiające się na początku lub końcu ruchu szyby – świadczyć może o zużytych zębatkach, pękniętych prowadnicach lub poluzowanych mocowaniach. Wzrost oporów często skutkuje nagłym zatrzymaniem szyby w połowie drogi i przepaleniem bezpiecznika lub uszkodzeniem silnika. Głośności działania mogą sprzyjać także warunki pogodowe – zimą przymarzająca szyba może przeciążać mechanizm i przyspieszać jego zużycie. Przewody oraz wiązki winny być okresowo sprawdzane pod kątem poluzowań – drżenia karoserii mogą powodować rozłączanie i iskrzenie, co generuje dodatkowy hałas. W nowoczesnych autach komputer pokładowy może sygnalizować wzrost poboru prądu przez silnik szyb kodem błędu lub zapisem do historii usterek. Głośna praca jest wyraźnym sygnałem, że należy dokonać przeglądu mechanizmu, przesmarować prowadnice i sprawdzić, czy na szybie nie pojawiły się zadrapania. Bagatelizowanie tych sygnałów może zakończyć się zatrzymaniem lub pęknięciem linek, które wiąże się z kosztowną naprawą całego zestawu.