Honda Accord CC1

Jak często macie możliwość spotkania na ulicy takiego auta jak Honda Accord? Pewnie na każdym kroku. Teraz trudniejsze pytanie – a jak często macie możliwość spotkania Accorda IV w wersji Coupe z 1992 roku? No właśnie…
Niesamowicie rzadki egzemplarz przypadło nam w zaszczycie opisanie na łamach naszego portalu. Właścicielem tego aut od listopada 2017 roku jest Adam. Auto było o krok od złomowania. Typowa „zgnita” Honda, której wiek i sól na drodze wyrządziła dużą krzywdę.
Agonalny stan Accorda dał podstawy do wprowadzenia kilku modyfikacji wraz z przebiegiem odbudowy. Podczas prac blacharskich poszerzono tylne błotniki, usunięto miejsce pod antenę oraz mocno zrolowano przednie nadkola. Po usunięciu rdzy, auto zostało na nowo polakierowane na kolor pochodzacy z Integry o numerze R505P.
Adam wprowadzając modyfikacje wzorował się na stylu shakotan. Pełny przelot zakończonym shotgunem wypolerowanym na lustro, gwintowane zawieszenie pochodzi od firmy Tuning Art. Dzięki krótszym wahaczom przednim z Hondy Civic IV można było uzyskać kąt pochylenia kół przednich o 6,5 stopnia. Skręcone na maksa tylne regulowane wahacze pozwoliły ustawić aż 9,5 stopniowy kąt pochylenia tylnych kół. Wspominając koła, warto powiedzieć, że Adam zdecydował się na szeroką stal o średnicy 15″ polakierowaną proszkowo na srebrny kolor. Ich szerokość z przodu to 9,5 cala i 10,5 cala z tyłu.
Lista modyfikacji jest dość długa, dlatego postanowiliśmy ją najzwyczajniej wypunktować, aby o czymś nie zapomnieć:
  • Lampy przednie z czarnymi ramkami i wklejoną żółtą bańką w komorę świateł drogowych
  • Listwy dookoła auta polakierowane czarną strukturą plastiku
  • Kierownica wzorowana na modelu firmy Nardi
  • Pełny przelot zakończony shotgunem wypolerowanym na lustro
  • Tylne lampy cleary DEPO
  • Dokładka przedniego zderzaka z Accorda V, wersja przedliftowa
  • Opony Yokohama Parada Spec 2 w rozmiarze195/50/15

Tak o to prezentuje się zadziorny Accord, który zaburza spokój o ogólny ład panujący w świecie miłośników „stance”. W tym przypadku dobre koło i spasowanie rantu felgi względem nadkola nie byłoby na miejscu. Czekamy na kolejne modyfikacje przeprowadzone przez Właściciela. Wiemy, że będzie grubo!

Tekst: Redakcja
Fot. Właściciel