Honda CR-V IV 1.6 i-DTEC BiTurbo 160KM to najbardziej zaawansowany technologicznie diesel tej generacji: podwójnie doładowany, z napędem AWD, zaprojektowany dla tych, którzy cenią dynamikę przy zachowaniu legendarnie niskiego spalania. Silnik 1.6 i-DTEC BiTurbo (160KM, 350Nm manual/370Nm automat, rozrząd pasek), common rail, DPF, AdBlue. Osiągi: 0–100 km/h 9,6 s (automat), vmax 202 km/h, spalanie miasto 5,7–6,8 l, trasa 4,6 l – fenomenalny wynik w segmencie! Auto dostępne z automatem 9-biegowym ZF lub 6-b. manualem, napęd AWD, zaawansowane systemy bezpieczeństwa (ADAS: tempomat adaptacyjny, system utrzymania pasa, asystent martwego pola), bardzo bogate wyposażenie: skórzana tapicerka, klima trzystrefowa, kamera 360, cyfrowe zegary, multimedialny panel centralny. Przestrzeń: bagażnik 589–1,665 l, praktyczne schowki, regulacja podłogi, składanie kanap jednym ruchem. Największe zalety: rewelacyjna elastyczność, bardzo tanie naprawy głównej mechaniki (pasek, turbo, wtryskiwacze, DPF, AdBlue), szeroka podaż zamienników, minimum problemów z elektroniką po polifcie. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/dwumasy w pracy flotowej, wycieki spod pokrywy/wtryskiwaczy po ok. 130–150 tys. km, podatność na zapychanie DPF/EGR przy naprzemiennych trasach miejskich, awarie czujników NOx/AdBlue, sporadycznie kaprysy panelu klimatyzacji lub multimediów przy dużych przebiegach. Zawieszenie komfortowe, ale tuleje wymagają przeglądów po 120 tys. km. Model rekomendowany rodzinom jeżdżącym na trasy, flotom firmowym i wszystkim, którzy wymagają dynamiki, ekonomii i funkcjonalności na lata.