Hybrydowy silnik BMW 1.5 R3 12V Plug In Hybrid Power o mocy aż 326KM i kodzie B38A15P stanowi flagowe rozwiązanie elektryczno-spalinowe dla sportowo nastawionych odmian BMW. Bazuje na lekkiej, trzycylindrowej jednostce z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wspieranej przez silnik elektryczny wysokiej mocy, pozwalając na przyspieszenie poniżej 5s do 100km/h. Cały układ napędowy generuje 326KM i aż 570Nm momentu obrotowego, co przekłada się na znakomite osiągi. Stosowany jest głównie w sportowej serii i8, gdzie pozwala na bezemisyjną jazdę do nawet 40km oraz pełne wykorzystanie potencjału napędu na wszystkie koła eAWD. Średnie katalogowe spalanie wynosi 2.1l/100km, lecz przy intensywnym wykorzystaniu mocy realnie wzrasta do 7-8l/100km, szczególnie podczas dynamicznej jazdy po autostradzie. Jednostka jest bardzo zaawansowana technologicznie, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, płynnym przełączaniem między trybem spalinowym a elektrycznym oraz ponadprzeciętną responsywnością. Trwałość silnika oceniana jest na wysoki poziom, choć wymaga sumiennego serwisowania, z naciskiem na przeglądy uszczelnień, układu chłodzenia i baterii trakcyjnej. Występują sporadyczne awarie układu ładowania, mogą pojawić się wycieki płynu chłodzącego i kłopoty z elektroniką wysokiego napięcia. Koszty napraw są adekwatne do klasy pojazdu i zaawansowania technologicznego. Jednostka nie współpracuje z LPG i nie jest podatna na typowy tuning mechaniczny, jednak możliwa jest optymalizacja układów sterowania napędem elektrycznym. Silnik doskonale nadaje się do aut premium, sportowych, niszowych flot i entuzjastów nowoczesnych technologii, rekomendowany raczej dla klientów indywidualnych niż tradycyjnych flotowych. Sprawdzi się w mieście (niskie spalanie, cicha praca) oraz na trasie, oferując niezrównane osiągi.