Silnik hybrydowy Chrysler 3.6 V6 24V VVT Pentastar w wersji plug-in hybrid o mocy 264KM stanowi znaną jednostkę benzynową 3.6 Pentastar V6 (kod ERB) z nowoczesnym sterowaniem zmiennych faz rozrządu VVT oraz otwartą konstrukcją bloku z aluminium i głowicami o 4 zaworach na cylinder. Typowe parametry to pojemność 3604cm3, układ V, 6 cylindrów, 24 zawory, moc 264KM oraz sprawny moment obrotowy na poziomie około 350–360Nm. W połączeniu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem hybrydowym plug-in stosowany w modelach Chrysler Pacifica Hybrid zapewnia zarówno tryb bezemisyjny, jak i mieszany. Katalogowe spalanie wynosi według WLTP około 2–2.5l/100km, w realnych warunkach, po rozładowaniu akumulatora, rośnie do 8–10l/100km w trasie i nawet 13–15l/100km przy dynamicznej jeździe miejskiej. Kultura pracy Pentastara stoi na wysokim poziomie, silnik odznacza się płynnym rozwijaniem mocy, niskim hałasem i poprawioną trwałością dzięki zastosowaniu lepszych tłoków, powłok i podzespołów rozrządu. Trwałość jednostki szacowana jest bardzo wysoko przy regularnym serwisie i stosowaniu się do zaleceń producenta dotyczących płynów i filtrów. Typowe awarie hybrydy to drobne usterki elektryczne (systemu ładowania, czujników baterii, wiązek niskiego i wysokiego napięcia), a także problemy z systemami chłodzenia akumulatora i sterowaniem pracą napędu elektrycznego przy dużych przebiegach. Serwisowanie wymaga wyspecjalizowanego serwisu, a koszty napraw potrafią być wysokie ze względu na ograniczoną dostępność części i ich ceny. Jednostka ma niską podatność na tuning, istotnie nie zaleca się modyfikacji układów hybrydowych. Do zastosowań flotowych i dla rodzin duży van z tym silnikiem pozostaje atrakcyjny dzięki niskim kosztom spalania przy regularnej eksploatacji z możliwością codziennego ładowania. Pacifica Hybrid nie współpracuje z LPG ze względu na złożoność układu i obecność bezpośredniego wtrysku. Silnik dobrze sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, zapewniając wysoki zapas mocy, jak i na trasie, choć realne zużycie paliwa zależy w dużym stopniu od stopnia naładowania baterii i stylu jazdy użytkownika.