HYBRYDA HONDA 2.0 16V I MMD EHEV HYBRID 215KM LFB1 – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid LFB1 to wydajny i nowoczesny silnik czterocylindrowy, o pojemności 1993 cm³, używany od 2021 r. w autach takich jak Honda CR-V, Accord, Civic e:HEV i kolejnych generacjach HR-V. Oferuje 143KM mocy spalinowej, zaś łączna moc układu hybrydowego wynosi 215KM przy 315Nm, dzięki napędowi szeregowo-równoległemu ze sparowanymi dwoma silnikami elektrycznymi. Typ hybrydy i-MMD dokłada ważny element: inteligentne przełączanie między trybem elektrycznym, hybrydowym i bezpośrednim napędem spalinowym. Średnie zużycie paliwa katalogowe to 5,0-5,6l/100km, zaś w realnych warunkach użytkownicy podają ok. 5,5-6,3l/100km w mieście i 5,2-5,7l/100km w trasie. Kultura pracy jest bardzo wysoka – cisza, natychmiastowa reakcja na gaz, bardzo płynna jazda. Trwałość jednostki oceniana jest jako wybitna, bateria litowo-jonowa oraz silniki elektryczne współpracują bezproblemowo przy regularnym serwisie, do newralgicznych punktów należą układ chłodzenia baterii oraz nieliczne przypadki błędów czujników czy usterek modułów sterujących – jednak awaryjność jest niska. Serwis jest bardziej kosztowny w przypadku napraw baterii i komponentów hybrydowych, natomiast sama jednostka spalinowa jest tania w obsłudze jeśli zachowuje się wymiany olejów oraz filtrów. Usterki rzadkie, tuning głównie za sprawą ECU. Jednostka nie współpracuje z LPG – dedykowana benzyna. Idealnie nadaje się do flot i większych rodzin – bardzo przestronne auta z płynną jazdą i niskimi kosztami eksploatacji. W mieście imponuje cichą i oszczędną pracą, zaś w trasie elastycznością. Jednostka ta jest wizytówką najnowszych technologii Honda wyznaczających standardy niezawodności i ekonomiki.