Hybrydowy silnik JLR 3.0 R6 Turbo Plug-In Hybrid z kodem PT306 to flagowa jednostka wykorzystywana przez Jaguar Land Rover od 2020 roku w modelach Range Rover, Range Rover Sport, Defender oraz Jaguar F-Pace i XJ. Ten rzędowy sześciocylindrowy, turbodoładowany, 24-zaworowy silnik o pojemności 2996 cm³ sparowany jest z nowoczesnym systemem plug-in hybrid PHEV, oferując łączną moc systemową 441 lub 510KM, przy ponad 700Nm momentu obrotowego. Elektryczny zasięg zależnie od wersji sięga nawet 100km, a tryby jazdy pozwalają na napęd w pełni elektryczny, hybrydowy oraz ładowanie z gniazdka. Katalogowe zużycie paliwa wynosi od 2,3 do 3,0l/100km, rzeczywiste uzależnione jest od sposobu ładowania – typowo 3,5-5,5l/100km przy codziennych dojazdach i regularnym ładowaniu. Kultura pracy stoi na najwyższym poziomie – płynność, moc i reakcja na gaz gwarantują doskonałe osiągi w SUV-ach premium. Silnik cechuje wytrzymałość, choć produkcja i wysokie skomplikowanie techniczne mogą generować wyższe koszty obsługi i serwisu. Typowe usterki dotyczą systemu chłodzenia baterii trakcyjnej, rzadziej modułów elektroniki lub turbo. Sam silnik wymaga regularnego serwisowania oleju, filtrów oraz dedykowanej diagnostyki hybrydowej. Koszty napraw są wyższe niż przy jednostkach wolnossących, szczególnie przy konieczności wymiany baterii lub modułów sterujących silnikami elektrycznymi, natomiast benzynowa część uchodzi za trwałą. Jednostka nie nadaje się do adaptacji LPG. Dla flot w segmencie premium i dużych rodzin to wybór zapewniający komfort, dynamikę i niskie koszty, o ile możliwe jest regularne ładowanie. W mieście gwarantuje bezgłośną jazdę elektryczną, w trasie – potężną moc i dynamikę, choć spalanie przy wysokich prędkościach wzrasta. Układ znakomicie nadaje się do holowania lub jazdy off-road, spełniając oczekiwania klientów premium.