HYBRYDA MG MOTOR 1.5 16V TURBO PHEV GS6 272KM 15FKE – OPINIE, AWARIE, SPALANIE, DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACJA

MG Motor 1.5 16V Turbo PHEV GS6 15FKE to kolejny przykład dynamicznego, nowoczesnego silnika hybrydowego typu plug-in. Jednostka benzynowa o pojemności 1,498cm³, turbo, 16 zaworów, w układzie R4, współpracuje z silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy, tworząc łącznie napęd o mocy 272KM i maksymalnym momencie aż 480Nm. Kod silnika 15FKE wykorzystywany jest w modelach MG GS 6, które są popularne szczególnie na rynkach azjatyckich oraz w wybranych krajach Europy Wschodniej. Hybrydowy układ pozwala osiągnąć zużycie katalogowe na poziomie 1.3-2.1l/100km (WLTP), zaś realne to 6.8-8.0l/100km przy niskim naładowaniu ogniw trakcyjnych. Akumulator o pojemności 16.6kWh pozwala uzyskać zasięg do 70km w trybie elektrycznym. Praca układu bardzo płynna, dobre wyciszenie, jedynie podczas gwałtownego przyspieszania słychać typowe dla turbodoładowanych R4 odgłosy pracy. Trwałość zespołu napędowego na poziomie dobrym z nielicznymi przypadkami awarii elektroniki sterującej hybrydą oraz sporadycznych problemów z zaworami recyrkulacji spalin. Typowe serwisowanie obejmuje wymianę oleju i filtrów, gdyż bardziej zaawansowane naprawy zawsze powinny być realizowane w ASO. Koszty napraw mechaniki umiarkowane, ale części do układu hybrydowego są drogie. Silnik wyklucza konwersję na LPG i nie zaleca się tuningu bocznego ze względu na bezpieczeństwo akumulatorów trakcyjnych. W wersji do floty i dla rodzin bardzo atrakcyjny – niskie koszty eksploatacji i wysoka moc, idealny w mieście na krótkie odcinki na prądzie i dynamiczny na trasie.