Mitsubishi 2.4 MIVEC Plug In Hybrid 4B12 to jeden z najpopularniejszych silników hybrydowych segmentu SUV, stosowany w modelu Outlander PHEV od 2018 roku. Jest to czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,360cm³ pracujący w cyklu Atkinsona (MIVEC) i wyposażony w zmienne fazy rozrządu, układ DOHC oraz 16-woltowy rozrząd. Moc silnika spalinowego to 135KM, a w połączeniu z dwoma silnikami elektrycznymi moc systemowa wynosi 306KM i moment obrotowy 450Nm. Hybryda plug-in dysponuje baterią trakcyjną o pojemności 20kWh, która pozwala na przejechanie nawet 65km w trybie EV (WLTP). Realne spalanie w trasie i mieście z naładowaną baterią to 1.8-2.0l/100km, natomiast przy rozładowanej baterii wynosi 6.7-8.5l/100km. Praca jednostki na bardzo dobrym poziomie – silnik cichy, dobrze wyważony, bez wyraźnych drgań, za to podczas bardzo dynamicznej jazdy słychać silnik pracujący na wysokich obrotach. Silnik jest bardzo trwały, odporność na przebiegi dochodzące do 300,000km jest realna, szczególnie przy regularnym serwisie, wymianie płynów i pilnowaniu sprawności układu chłodzenia ogniw. Typowe usterki to drobne przecieki uszczelek pokrywy zaworów, sporadyczne awarie inwertera oraz degradacja pojemności akumulatora trakcyjnego po wielu latach użytkowania. Serwis hybryd jest kosztowny tylko przy naprawach wysokiego napięcia i samego akumulatora, mechanika jest łatwa do obsługi w nieautoryzowanych warsztatach. Dostępność części mechanicznych dobra, koszt podzespołów baterii – wysoki. Silnik nie toleruje montażu instalacji LPG. Wersja hybrydowa praktycznie nie poddaje się tuningowi mechanicznemu. Idealny wybór dla rodzin oraz flot, bardzo niskie realne koszty eksploatacji, dobra dynamika w miastach dzięki trybowi EV, pragmatyczny wybór dla oszczędnych kierowców podróżujących głównie w trybie miejskim, w trasie wyższe spalanie.
Strona główna Silniki hybrydowe HYBRYDA MITSUBISHI 2.4 MIVEC PLUG IN HYBRID 306KM 4B12 – OPINIE, AWARIE,...