Brak ładowania baterii w hybrydzie to jedna z najpoważniejszych usterek, która może sparaliżować pracę całego napędu i uniemożliwić normalną jazdę. Systemy hybrydowe, w przeciwieństwie do aut elektrycznych, nie wymagają podłączania do gniazdka – ładowanie baterii trakcyjnej odbywa się podczas jazdy poprzez rekuperację (hamowanie silnikiem), a także za pomocą silnika spalinowego, który pełni rolę generatora. Gdy hybryda nie ładuje baterii, pierwszym objawem jest szybkie wyczerpywanie się resztek energii w akumulatorze i coraz częstsze włączanie się silnika spalinowego, aż do całkowitego wyłączenia trybu EV. Na desce rozdzielczej pojawiają się komunikaty: „battery not charging”, „check hybrid system” lub „limited power”. Do najtypowszych przyczyn należą: awaria inwertera lub przetwornicy DC/DC, uszkodzenie lub zabrudzenie styków przy baterii, przegrzanie/awaria wentylatora baterii trakcyjnej, uszkodzenie czujników temperatury/przepływu powietrza wokół baterii oraz poważne błędy elektroniki sterującej pracą systemu (ECU/komputer hybrydowy). Niekiedy problemem jest uszkodzony, zużyty lub zablokowany przekaźnik główny, odpowiadający za przesyłanie prądu z/na baterię. Sporadycznie dochodzi do awarii poszczególnych ogniw akumulatora, co sygnalizowane jest przez komputer hybrydowy jako niejednoznaczny kod błędu (problem z jednym segmentem baterii). W niektórych modelach możliwe są też usterki po stronie alternatora lub generatora napędowego – kiedy nie wytwarza on wystarczającej mocy do ładowania akumulatora trakcyjnego. Najszybszym sposobem diagnozy usterki jest użycie profesjonalnego testera diagnostycznego OBD oraz odczytanie właściwych kodów błędów. Niekiedy wystarczy wymienić lub oczyścić filtry nawiewu na baterię, usunąć zgromadzone liście/kurz z okolic wentylatora, przywrócić prawidłowe chłodzenie i wyzerować błędy komputera. Poważniejsze usterki (zużyte ogniwa, spalony inwerter, poważna awaria przetwornicy) wymagają interwencji serwisu specjalizującego się w hybrydach i często wiążą się z wysokimi kosztami. Kluczem do uniknięcia takiej awarii jest regularny serwis, szybka reakcja na wszelkie komunikaty ostrzegawcze i okresowa kontrola systemu ładowania.