Peugeot 1.6 16V Plug-in Hybrid EP6 LTCHPD to nowoczesny układ hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 194KM, wykorzystywany w modelach jak Peugeot 3008, 308, 508 i ich odpowiednikach w gamie DS i Opel. Jednostka bazuje na benzynowym 1.6 PureTech, 16-zaworowym, wspartym silnikiem elektrycznym (zazwyczaj 81-110KM) i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności ok. 12-15kWh. Dzięki możliwości ładowania z gniazdka auto pokonuje w trybie elektrycznym dystans 52–67km przy jeździe miejskiej, zachowując bardzo niskie spalanie katalogowe (1.3–1.6l/100km), jednak w realnych warunkach eksploatacyjnych zużycie paliwa wynosi między 2 a 6l/100km, zależnie od stylu jazdy i stanu naładowania baterii. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką szczególnie przy doładowaniu elektrycznym i niewielkimi wibracjami. Trwałość jednostki jest dobra, ale typowe awarie to problemy z rozrządem (łańcuch), ryzyko awarii turbosprężarki oraz elektroniki sterującej hybrydą lub ładowaniem. Serwisowanie silnika 1.6 PureTech wymaga regularnej kontroli oleju i rozrządu, serwis hybrydy zaś obejmuje okresowe sprawdzanie baterii i układu chłodzenia. Koszty napraw mogą być podniesione przy awarii systemu elektrycznego lub baterii. Układ ten nie jest dedykowany do LPG. Podatność na tuning jest marginalna, natomiast zarówno do użytku flotowego, jak i rodzinnego sprawdza się przez niskie koszty eksploatacji oraz dynamiczną, ekologiczną jazdę miejską i trasową, gdzie hybryda odzyskuje energię przy hamowaniu i w korku, oferując zrównoważoną wydajność przez system automatycznego zarządzania energią.
Strona główna Silniki hybrydowe HYBRYDA PEUGEOT 1.6 16V PLUG IN HYBRID 194KM EP6 LTCHPD – OPINIE,...