Panie i panowie, oto Lamborghini Revuelto, najnowsza propozycja od Lamborghini, która kontynuuje dziedzictwo modeli takich jak Aventador, Murcielago, Diablo, Countach i Miura. Jednak tym razem mamy do czynienia z rewolucją, ponieważ Lamborghini Revuelto wprowadza elektryfikację po raz pierwszy w historii marki. Tak, Lamborghini przeszło na hybrydowy napęd. Aventadora już nie będzie.
W przypadku Lamborghini najważniejsze jest to, co napędza samochód, i to właśnie te elementy dominują w całym doświadczeniu z jazdy. Lamborghini Revuelto jest wyposażone w silnik V12 o pojemności 6,5 litra. Po raz pierwszy w historii Lamborghini dołączono także trzy silniki elektryczne: dwa z nich znajdują się na przedniej osi, a trzeci został zintegrowany z nową ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Co ciekawe, skrzynia biegów teraz znajduje się za silnikiem spalinowym i jest ustawiona poprzecznie. To miejsce zajmowane wcześniej przez skrzynię biegów jest teraz zajęte przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 3,8 kWh, który składa się z 108 ogniw chłodzonych wodą. Samochód może być podłączony do ładowarki, a pełne naładowanie zajmuje zaledwie 30 minut przy wykorzystaniu zasilania o mocy 7 kW, choć duża część energii jest pozyskiwana również podczas hamowania regeneracyjnego.
Moc silnika Lamborghini Revuelto wynosi imponujące 814 KM przy 9250 obr./min, a moment obrotowy wynosi 525 Nm. To oznacza, że moc ta przewyższa moc Aventadora i pozwala na zwiększenie zakresu obrotów o dodatkowe 1000 obr./min. Aby umożliwić umieszczenie nowej skrzyni biegów, silnik został obrócony o 180 stopni, a jego waga wynosi teraz 218 kg, co oznacza, że jest o 17 kg lżejszy niż jego poprzednik. Przeprojektowano także układ dolotowy powietrza, aby poprawić przepływ powietrza do komory spalania, i zastosowano nowy mechanizm korbowy i mechanizm rozrządu. Ponadto stopień sprężania został podniesiony do 12,6:1, a układ wydechowy został zmodyfikowany w celu zmniejszenia przeciwwydechów przy wysokich obrotach.
Napęd na cztery koła odgrywa kluczową rolę w Lamborghini Revuelto i jest jednym z głównych elementów jego dynamiki jazdy. Dwa silniki elektryczne na przedniej osi są chłodzone olejem, co pozwoliło na mniejsze rozmiary w porównaniu do tradycyjnych silników elektrycznych promieniowych oraz na większą gęstość mocy i momentu obrotowego. Każdy z tych silników generuje 110 kW i waży 18,5 kg. Chociaż przyczyniają się do napędu samochodu w trybie elektrycznym, ich głównym zadaniem jest poprawa osiągów i dynamiki jazdy przy wysokich prędkościach poprzez wektorowanie momentu obrotowego. To właśnie to wektorowanie momentu obrotowego, wykorzystujące moment obrotowy zamiast hamulców, przyczynia się do osiągnięcia ogólnej mocy wynoszącej 1001 KM w trybie Corsa z maksymalnym atakiem. Prędkość maksymalna Lamborghini Revuelto wynosi 350 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,5 sekundy.
Revuelto oferuje łącznie 13 różnych trybów jazdy, w tym nowe tryby Recharge, Hybrid i Performance, które można dostosować do własnych preferencji. Tryb Città został zaprojektowany z myślą o cichej jeździe w mieście i ogranicza moc do 180 KM. Z kolei tryb Corsa uwalnia pełną moc przekraczającą 1000 KM, wykorzystując elektryczną oś do maksymalnego przenoszenia momentu obrotowego na wszystkie koła, przy aktywnej osi tylnej. Dzięki tym różnym trybom Lamborghini Revuelto łączy moc hipersamochodu V12 z zwrotnością i manewrowością mniejszych pojazdów.
System przekładni dwusprzęgłowej, w tym zintegrowany silnik elektryczny, waży jedynie 193 kg i oferuje większą prędkość oraz wydajność w porównaniu do tradycyjnej przekładni ISR w Aventadorze. Funkcja „ciągłej redukcji biegu” umożliwia płynną zmianę biegów podczas hamowania, co przynosi znaczną poprawę w porównaniu do wcześniejszej przekładni ISR. Silnik elektryczny pełni także rolę rozrusznika i generatora, przekazując energię na przednią oś i pomagając w ładowaniu akumulatora, w zależności od wybranego trybu jazdy. Przy wstecznym biegu załączane są silniki elektryczne na przedniej osi.
Lamborghini Revuelto bazuje na nowym podwoziu znanym jako „jednokadłubowe”, co stanowi efekt współpracy z Boeingiem i odzwierciedla podejście firmy do redukcji masy, aby zrównoważyć dodatkowy ciężar silników elektrycznych i akumulatorów, przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności konstrukcji. Ostateczna masa nie została jeszcze potwierdzona, ale nowe podwozie jest o 10% lżejsze niż w Aventadorze i aż o 25% sztywniejsze, osiągając imponujący wskaźnik 40 000 NM/stopień sztywności. Dzięki inwestycji w zakład produkcji włókien węglowych o wartości 65 milionów euro, zakład ten został rozbudowany i zatrudnia obecnie 340 osób. Cały proces produkcji Lamborghini Revuelto trwa 290 godzin, w porównaniu do 170 godzin wcześniejszego modelu.