HYUNDAI BAYON 1.2 16V MPI 84KM G4LF – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

HYUNDAI BAYON 1.2 16V MPI 84KM G4LF to klasyczna benzynowa opcja dla tych, którzy cenią przewidywalność, minimalizm serwisowy i ultra-niskie koszty użytkowania w jednym z najnowocześniejszych miejskich crossoverów na rynku (produkcja od 2021). Sercem jest sprawdzony motor G4LF 1.2 16V (84KM/118Nm, rozrząd pasek w kąpieli olejowej do 180 tys. km, wtrysk pośredni MPI) znany z i20, i10 i Kii Rio. Silnik wykonany jest w prostocie, która pozwala na szybką obsługę domową, ultra-tanie wymiany paska, świec, amortyzatorów, alternatora i wszystkich typowych eksploatacyjnych czynności. Osiągi: 0–100 km/h 13,5 s, vmax 170 km/h, spalanie miasto 6,0–6,9 l/100 km, trasa 4,8–5,2 l, LPG 7,2–8,1 l (blok bardzo chętnie przyjmuje gaz IV generacji, regularna kontrola zaworów co 45 tys. km). Bayon 1.2 MPI to prawdopodobnie najbardziej przewidywalna wersja – zero turbo, minimum osprzętu, brak skomplikowanego GPF (tylko filtr powietrza), genialnie tolerancyjny układ zapłonowy. Kabina: pełna funkcjonalność multimediów Hyundai, tryb Classic Mode, podwójna kanapa, świetna ergonomia, masa schowków, podgrzewane fotele, climatronic manual, porty USB, bagażnik 411–1,205 l. Największe zalety: brak typowych awarii turbo/GPF, ultra-niska awaryjność sprzęgła (wytrzymuje powyżej 120 tys. km), tanie naprawy podstawowe (rozrząd, sprzęgło, napinacze, amortyzatory dostępne w każdym serwisie). Wyjątkowo odporne blachy na rdzę, genialnie proste podwozie, minimum układów elektronicznych – to auto do nauki jazdy, taxi, floty, firmy i dla każdego, kto nie chce zaskoczenia przy kasie mechanika. Wady: ospała dynamika z kompletem pasażerów (pod obciążeniem 3–4 osoby na trasie trzeba redukować biegi), szybka degradacja sprzęgła w flocie miejskiej/taxi, tapicerka nieco bardziej podatna na zabrudzenia, wycieki pokrywy zaworowej po 80–110 tys. km, sporadyczne bugi multimediów i panelu klimatyzacji. Model bardzo dobrze przyjmuje soft tuning do 94–98KM na PB i 90–93KM na LPG IV gen. – nie toleruje hard-przeróbek turbo. Bayon 1.2 to idealny daily, miejskie auto rodzinne, tanie taxi, flota nauki jazdy lub firmowy „wołek roboczy” z przewidywalnym rachunkiem i najwyższą praktycznością dnia codziennego.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: