HYUNDAI i20 III 1.2 16V MPI 84KM G4LF to nowy rozdział w historii popularnego hatchbacka segmentu B. Model zadebiutował w 2020 roku i szybko stał się jedną z najbardziej przewidywalnych oraz ekonomicznych opcji dla flot, rodzin, firm i użytkowników indywidualnych. Sercem wersji jest silnik G4LF 1.2 16V MPI – czterocylindrowy benzyniak wolnossący (84KM, 118Nm, rozrząd łańcuchowy, wtrysk multipoint, zgodność z Euro 6d), znany z prostoty naprawy, bardzo niskich kosztów serwisowych i rewelacyjnego znoszenia instalacji LPG IV generacji (luzy zaworowe co 45 tys. km). Osiągi: 0–100 km/h 13,1 s, vmax 173 km/h, spalanie: miasto 6,1–7,3 l/100 km, trasa 4,5–5,2 l, LPG 7,2–8,0 l. Model doceniany jest za bardzo dopracowaną ergonomię kabiny: szeroka tylna kanapa z łatwą możliwością składania w proporcji 60:40, duży bagażnik 352–1,165 l, schowki dookoła wnętrza, nowoczesny cyfrowy kokpit, wide multimedia z Bluelink, Android Auto/Apple CarPlay, kamera cofania, komplet portów USB-C. Model nie posiada skomplikowanej elektroniki silnika, przez co jest łatwy do serwisowania nawet w nieautoryzowanym warsztacie. Wnętrze bardzo dobrze wyciszone, rozbudowane systemy bezpieczeństwa (Lane Assist, pokładowe radarowe czujniki zbliżeniowe), prestiżowy nowoczesny design. Atuty: ultra-niska awaryjność mechaniczna, maksymalnie uproszczona obsługa rozrządu, szybkie naprawy sprzęgła, amortyzatorów i alternatora (części pokrywają się z KIĄ Rio/i10/i20 poprzedniej generacji), odporność na kiepskie paliwa i długie przebiegi w mieście. Model idealnie pracuje na gazie (IV gen., regularne serwisy, wymiana świec co 40 tys. km), jest przystosowany do flotowej eksploatacji miejskiej i podmiejskiej. Wadą jest stosunkowo ospała jazda przy kompletnym załadunku (zalecane redukcje biegów w trasie), szybka degradacja sprzęgła i amortyzatorów w intensywnej flocie/taxi, okresowe wycieki spod pokrywy zaworowej po 90–130 tys. km, bugi panelu centralnego multimediów/szyb, podatność na drobne rdzewienie dolnych progów, zwłaszcza przy braku konserwacji. Soft tuning do 90–96KM bardzo skuteczny (chip/dolot/wydech), trwałość bloku bez remontu sięga 400 tys. km przy regularnej obsłudze. Wnętrze odporne na zniszczenia, tapicerka łatwa do czyszczenia, praktyczne mocowania ISOFIX i praktyczny zestaw systemów bezpieczeństwa sprawiają, że i20 III to topowy wybór na taxi, naukę jazdy, miejską flotę dla firmy czy rodzinne daily z niskim rachunkiem.