HYUNDAI ix35 1.7 CRDI 116KM D4FD (prod. 2010–2015) to benzynowa alternatywa dla oszczędnych użytkowników ceniących ekonomię i wysoką trwałość. Jeden z najbardziej polecanych SUV-ów klasy C do codziennych dojazdów i flot taxi. Jednostka D4FD 1.7 CRDI (116KM/260Nm, rozrząd pasek do 180 tys., Common Rail Bosch, turbo Garret, DPF, Euro 5/6) charakteryzuje się rekordowo niskimi kosztami serwisu, genialną odpornością na słabe paliwo/olej (przy regularnej wymianie co 12 tys. km) i prostą konstrukcją bez AdBlue. Osiągi: 0–100 km/h w 12,4 s, vmax 173 km/h, spalanie realne: miasto 5,8–7,2 l/100 km, trasa 4,2–4,9 l. Kabina: szerokie siedzenia, przesuwna tylna kanapa, komplet schowków, bagażnik 465–1,436 l, klimatyzacja, proste multimedia, komfortowe plastiki odporne na zarysowania i zabrudzenia. Największe plusy: banalnie tania naprawa turbo, sprzęgła (zamienniki nawet 30% taniej niż w Ceed/i30!), szeroka baza zamienników, ultra-niska awaryjność panelu centralnego, szybka regeneracja DPF na trasie (rzadko wymieniasz cały filtr). Wady: szybkie zużycie sprzęgła/amortyzatorów we flocie, wycieki pokrywy zaworowej po 90–130 tys. km, bugi elektryki szyb, centralnego zamka, podatność na rdzę dolnej krawędzi drzwi/klap, szybka degradacja tapicerki taxi/floty, okazjonalne awarie sterownika DPF/EGR. Model dobrze przyjmuje soft tuning do 124–129KM, nie przewiduje hard-swapów (blok niechętnie znosi moc powyżej 150KM), nie jest stworzony na codzienne torowanie, ale idealnie sprawdzi się jako taxi, auto firmowe, flotowy daily, rodzinne kombi-SUV.