Hyundai Santa Fe 2024 to nowa generacja flagowego SUV-a marki, która wnosi do segmentu średniej wielkości rodzinnych SUV-ów szereg innowacji pod względem technologii, bezpieczeństwa, komfortu i wydajności. Model bazujący na najnowszej platformie Hyundaia prezentuje odświeżony, bardziej wyrazisty design oraz nowe jednostki napędowe dostosowane do wymogów ekologicznych i oczekiwań klientów premium. Santa Fe mierzy 4810 mm długości, 1910 mm szerokości i 1725 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2805 mm, co przekłada się na przestronne wnętrze i bardzo dobrą ergonomię. Przestrzeń bagażowa ma pojemność 585 litrów w konfiguracji pięcioosobowej, a po złożeniu tylnych foteli wzrasta do 1790 litrów. Dostępna jest także długo wersja z trzema rzędami siedzeń mieszcząca od 610 do 1655 litrów. W gamie jednostek napędowych znalazły się nowoczesne hybrydy typu plug-in z szeregowym silnikiem elektrycznym oraz benzynowe i wysokoprężne warianty mild-hybrid. Podstawowa jednostka to 1.6 T-GDI o mocy 230 KM, wsparta 48-woltową instalacją elektryczną, która redukuje spalanie i poprawia płynność działania. Hybrydowy wariant PHEV oferuje 265 KM oraz zasięg elektryczny do ok. 70 km według cyklu WLTP, dzięki baterii o pojemności około 13,8 kWh. Diesle o pojemności 2.2 litra osiągają moc od 202 do 210 KM, a moment obrotowy sięga 440 Nm. Napęd realizowany jest na przednie koła lub na wszystkie z systemem HTRAC, zautomatyzowaną 6- lub 8-biegową skrzynią. Zbiornik paliwa ma pojemność 62 litrów, a w wersji PHEV dodatkowo ładowalną baterię. Wnętrze nowego Santa Fe zyskało nowoczesny ale zarazem funkcjonalny charakter: zaawansowany kokpit z dwoma ekranami – 12,3 calowym zestawem wskaźników i 12,3 calowym panelem dotykowym systemu infotainment, pełną łączność Apple CarPlay i Android Auto, a także rozbudowane systemy wsparcia kierowcy: asystent jazdy w korku, utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie pieszych i rowerzystów oraz monitorowanie martwego pola. Komfort podróży podnoszą wielofunkcyjne fotele z masażem, wentylacją i podgrzewaniem, klimatyzacja czterostrefowa oraz przestrzeń dla pasażerów z tyłu, która jest jedną z najlepszych w klasie. Santa Fe 2024 jest adresowany do rodzin, ale również flot korporacyjnych, wymagających przestronnego, komfortowego i technologicznie zaawansowanego auta. Opinie z premierowych testów podkreślają bardzo dobre osiągi, oszczędność oraz wysoki komfort jazdy zarówno na asfaltowych trasach, jak i w lekkim terenie. Ceny modelu w Polsce zaczynają się od około 180 tysięcy złotych za wersję podstawową z silnikiem benzynowym i rosną w zależności od wyposażenia i wersji hybrydowej do około 230 tysięcy złotych. Santa Fe 2024 to propozycja spełniająca oczekiwania dzisiejszych klientów oczekujących wszechstronności, bezpieczeństwa i nowoczesności w średnim segmencie SUV-ów.