HYUNDAI Tucson III 1.6 16V T-GDI 150KM G4FP (2021–) to debiut nowoczesnej serii SUV oparty na downsizingu benzynowym z turbo. Sercem jest czterocylindrowy G4FP 1.6 T-GDI Smartstream (150KM/250Nm, turbo, rozrząd łańcuchowy, wtrysk bezpośredni, 6MT, napęd przedni – AWD za dopłatą). Osiągi: 0–100 km/h 10,3 s, vmax 189 km/h, spalanie miasto 6,7–8,2 l/100 km, trasa 5,3–6,1 l. Największe atuty: bardzo nowoczesny design wnętrza (cyfrowy cluster, multimedialny Bluelink, kamera cofania, system ADAS), komfort jazdy (miękkie zawieszenie, wygodne fotele), szeroka baza zamienników i tania obsługa osprzętu (amortyzatory, sprzęgło, rozrząd z i30/i20). Model bardzo dobrze toleruje soft tuning do 158–165KM (chip/program), ultra-tania obsługa turbo, niskie koszty napraw. Wady: szybka degradacja sprzęgła w flocie/taxi, typowe wycieki turbo/pokrywy zaworowej po 80–110 tys. km, bugi multimediów/centralnego zamka, podatność na rdzę klap/progów po kilku latach, tapicerka podatna na szybkie zużycie przy intensywnym użytkowaniu, ospałość pod załadunkiem na trasie. Wyborna opcja dla floty, taxi, miejskiego daily oraz rodziny ceniącej nowoczesność, praktyczne rozwiązania i przewidywalność kosztów.