Wymiana baterii trakcyjnej w samochodach hybrydowych Toyoty, takich jak Prius, Auris, Corolla Hybrid, czy Yaris Hybrid, to jedna z najważniejszych i najbardziej kosztownych operacji serwisowych. Koszty tej czynności są zależne od kilku czynników: modelu pojazdu, generacji silnika hybrydowego, pojemności akumulatora oraz wyboru typu nowej baterii (nowa, regenerowana, używana). Średnia cena wymiany baterii trakcyjnej w najpopularniejszych modelach Toyoty waha się od 6 000 do nawet 13 000 złotych za fabrycznie nową baterię w ASO. W nowszych generacjach, gdzie stosowane są nowocześniejsze ogniwa litowo-jonowe, ceny mogą być jeszcze wyższe, natomiast w starszych Priusach z baterią niklowo-wodorkową wymiana jest tańsza. Ważną opcją jest wybór regenerowanych baterii – ich koszt wynosi zazwyczaj od 3 000 do 6 000 zł, a wiele warsztatów udziela na taki zestaw od 12 do 24 miesięcy gwarancji. Przy wymianie baterii należy doliczyć koszt robocizny, który oscyluje w okolicach 800–1 500 zł w zależności od regionu oraz doświadczenia serwisu. Dostępne są też pakiety serwisowe łączne z wymianą układu chłodzenia, testami komputerowymi oraz transportem starego akumulatora do specjalistycznej firmy recyklingowej. W autoryzowanych serwisach wymiana jest droższa, jednak daje większe bezpieczeństwo i dłuższą ochronę gwarancyjną. W przypadku starszych modeli Toyoty istnieje możliwość naprawy pojedynczych ogniw lub pakietów, co może ograniczyć koszt do 800–2000 zł – to jednak rozwiązanie tymczasowe, wydłużające życie akumulatora o kilka–kilkanaście miesięcy. Warto zaznaczyć, że koszty wymiany mogą się zmieniać wraz z dostępnością części, czynnikami kursowymi oraz zmianami technologicznymi Toyoty. Dla użytkowników hybryd kluczowe jest regularne serwisowanie, aby wymiana była konieczna jak najpóźniej – producenci gwarantują trwałość baterii nawet do 300 tys. km, jednak realnie wiele egzemplarzy wymaga napraw już około 200–250 tys. km.