JAGUAR XF X260 20D 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Jaguar XF X260 20d 180KM (2015–2020, Ingenium AJ200D) to najważniejszy globalny diesel tego modelu AA – czterocylindrowy, lekki, turbo, z łańcuchem rozrządu, Common Rail, napęd RWD/AWD, 8HP automat lub manual. Motor 180KM/430Nm daje 0–100 km/h w 8,1 s, vmax 226 km/h, spalanie: miasto 6,7–8,5 l/100 km, trasa 5,2–6,4 l. Wnętrze: topowe skóry, rozbudowane multimedia Touch Pro, 12,3” cluster, klimatyzacja, system Meridian, bagażnik 555 l, asystenci ADAS. Model chwalony za ultra-tanią obsługę turbo, amortyzatorów, rozrządu (części i zamienniki szeroko dostępne), niską awaryjność napędu i bardzo tanie naprawy DPF/AdBlue. Wady: szybkie zużycie sprzęgła automatu w taxi/flocie, wycieki turbo/zaworowej po 90–120 tys., bugi panelu Touch Pro po sofcie, podatność na rdzę bez konserwacji, szybka degradacja tapicerki i szyb. Ingenium dobrze przyjmuje soft tuning do 200–210KM, wymaga regularnych serwisów i wypalania DPF w trasie. Bestseller flotowy, firmowy daily, taxi premium i auto rodzinne klasy wyższej!