Jaguar XJ 5.0V8 – detailing auta z USA

Chciałbym wam przedstawić moją relacje z prac nad Jagurem XJ. Jaguar to nowy nabytek mojego Taty kupiony od znajomego ze stanów, niestety jeżeli chodzi o sprawy wizualne samochód był totalnie zapuszczony. Prace rozpocząłem od lakieru, który był w stanie tragicznym, samochód był bardzo rzadko myty i stał pod drzewami. Lakier był cały chropowaty od soków z drzew dosłownie jak tarka, do tego bardzo mocno porysowany. W późniejszym czasie przedstawię tez relację z prac wewnątrz, które, również jest strasznie brudne pozalewane kawami, napojami, keczupem itd..

Użyte środki:

Mycie wstępne:

  • Prickobort
  • pianownica PA +Magi foam
  • APC Nielsen 1:5

Mycie zasadnicze:

  • dwa wiadra +goldclass

Korekta:

  • Glinka valetpro niebieska
  • Menzerna 400,2500,4000( docelowo będzie jeszcze Koch antichologram)
  • futra rózne(flexipads, scholl)
  • gąbki :biała,pomarańczowa i czarna flexipads
  • IPA
  • Gyeon PREP
  • Krauss P7

Zabezpieczenie lakieru:
Chwilowo położony Cherry glaze, docelowo będzie Geyon Mohs, ale dopiero po usunięciu kilku wgniotek.

Felgi:

  • Tezi prix
  • APC 1:5
  • 4nano Rim protect
  • opony Gyeon Tire

Plastiki:

  • Gyeon Trim

Czas pracy jak dotąd około 50h. Stan auta przed myciem, już widać, że jest tragedia.

001 1 002 2 003 2 004 2 005 2 006 2 007 2

No to ruszamy z tematem najpierw dokładne doczyszczanie: [emaillocker]

008 2 009 2 010 2 011 2 012 2 013 2 014 2 015 2 016 2

Później było mycie na dwa wiadra i osuszanie. Teraz wjazd z garażu i glinkowanie. Lakier był tak pokryty osadem z drzew, że kawałek glinki starczał max na jeden element poszło na niego 200g glinki!

017 2 018 2 019 2 020 2 021 2 022 2 023 2 024 2 025 2 026 2 027 2 028 2

Plastiki przy lusterkach i listwy.

029 2 030 2 031 2

Pierwsze próby z korektą, lakier jest bardzo miękki ale większe rysy nie schodzą szybko. Do tego jest to chyba sticky paint, bo pasty nie idzie dobrze wypracować zaraz wysycha i się roluje wspomagałem się QD ale i tak była to katorga.

Robiłem następujące etapy:

  • futro + FG400
  • biała gąbka +FG400 (to była ja cięższa kombinacja do jakiegokolwiek wypracowania pasta po chwili się rolowała)
  • pomarańczowa gąbka +PF2500
  • czarna gąbka+ FF4000

Przed położeniem Geyon Mohsa będę chciał jeszcze użyć Koch Antichologram na maszynie DA, w którą się właśnie wyposażyłem. Co dla mnie dziwne lakier na obu zderzakach który na pewno też jest fabryczny zachowywał się zupełnie inaczej był dużo twardszy i pastę ładnie można było wypracować.

032 2 033 2 034 2 035 2 036 2 037 2 038 2 039 2

Tutaj pierwsze odbicia bo przejściu wszystkich etapów.

040 2 041 2 042 2

Przygotowanie felg i opon, felgi nówki kupione do opon letnich komplet zimowy poszedł do renowacji.

043 2 044 2

Prace na nadkolami czyszczenia i zabezpieczenia Gyeon Trim, zaciski pomalowania hameritem, ale niestety zapomniałem cyknąć foty przed założeniem kół.

045 2 046 2

Po nałożeniu Cherry Glaze udało się złapać resztki styczniowego słońca.

047 2 048 2 049 2 050 2 051 2 052 2

Nie robiłem zdjęć wszystkich etapów prac bo jak zwykle czas naglił.
Mimo szczerych chęci nie mogłem zrobić korekty bliskiej 100% ze względu na trudne i pierwszy raz napotkane właściwości tego lakieru. Według mnie jest tak z 80%. Po zarejestrowaniu Jag trafi jeszcze na wyciągniecie 4 wgniotek. Bardzo przydało by się również pomalować przedni zderzak i maskę bo są aż usiane kamieniami oraz tylni bo ma sporo obcierek.

[/emaillocker]
Foto i relacja: KamilB
Czekam na oceny mojej pierwsze relacji.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: