Czas działania systemów wspomagania (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) po wyłączeniu silnika zależy od specyfiki pojazdu, modelu, generacji oprogramowania i ustawień producenta. W większości aut systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak czujniki parkowania, kamera cofania, asystenci martwego pola czy monitoring otoczenia, pozostają aktywne jeszcze przez kilkanaście do kilkudziesięciu sekund po wyłączeniu stacyjki – najczęściej do zamknięcia drzwi lub zaryglowania zamków. Przykładowo, kamera cofania pokazuje obraz na ekranie do chwili włączenia biegu „P” lub przejścia w tryb parkowania. Radary i czujniki ultradźwiękowe monitorują otoczenie podczas parkowania – aż do zatrzymania pojazdu i zakończenia manewru, co pozwala zabezpieczyć auto przed uderzeniem w przeszkodę już po zgaszeniu silnika. Wyjątkami są pojazdy z funkcją „dokładania” szyb czy lusterek – wtedy sterowniki komfortu działają jeszcze kilka minut po opuszczeniu wnętrza. Systemy ADAS potrzebujące dużej mocy (np. Lane Assist, ACC) natychmiast dezaktywują się wraz z silnikiem. Niektóre auta hybrydowe lub elektryczne podtrzymują aktywność niektórych systemów bezpieczeństwa, gdyż mają zasilanie z głównej baterii nawet po wyłączeniu zapłonu. Ostatecznie czas aktywności systemów określa instrukcja producenta, a niektóre funkcje można nawet przestawić w menu serwisowym (tryb komfort, ewakuacji). Wszelkie systemy odpowiadające za wykrywanie i rejestrację zdarzeń (np. eCall, rejestratory czarnej skrzynki) mogą pozostać aktywne jeszcze kilka minut po wyłączeniu auta, by zabezpieczyć dane po kolizji czy alarmie.
Strona główna Systemy hamowania awaryjnego i asystenci jazdy Jak długo działają systemy wspomagania po wyłączeniu silnika