Regeneracja baterii trakcyjnej w samochodzie hybrydowym to proces czasochłonny i składa się z kilku etapów. Czas potrzebny na wykonanie tej usługi zależy od stopnia zużycia ogniw, wybranego zakresu regeneracji oraz dostępności infrastruktury warsztatu. Standardowa regeneracja (demontaż, testy, czyszczenie styków, balansowanie ogniw, wymiana najgorszych modułów, montaż i ostateczna diagnostyka) trwa zazwyczaj od 2 do 5 dni roboczych. W niektórych przypadkach – przy dużej liczbie uszkodzonych modułów lub w modelach wymagających czasochłonnego demontażu kanapy czy elementów wnętrza – czas ten może wydłużyć się nawet do tygodnia. Przyspieszenie procesu jest możliwe, jeśli klient decyduje się tylko na częściową regenerację (balansowanie lub wymianę kilku ogniw) – wtedy całość można zamknąć w 6–12 godzinach (jednym dniu roboczym). Warsztaty specjalizujące się w obsłudze hybryd oferują często tzw. „ekspresową regenerację”, polegającą na szybkim zidentyfikowaniu najgorszych ogniw, ich wymianie i kalibracji kontrolera, co przy sprawnej organizacji logistycznej trwa niekiedy tylko 3–5 godzin. Jednak pełna regeneracja z dokładnym testowaniem i balansowaniem wymaga cierpliwości – jest to kluczowe dla uzyskania trwałych efektów oraz przedłużenia życia całego pakietu baterii hybrydowej. Ostateczny czas zależy również od zapotrzebowania na rynku i obłożenia warsztatów – szczególnie wiosną i jesienią, gdy serwisy mają dużo napraw z zakresu hybrydowej elektroniki.