Dobór długości półosi w customowym projekcie wymaga precyzyjnych pomiarów i uwzględnienia kilku kluczowych czynników. Najpierw należy ustalić rozstaw piast oraz położenie dyferencjału lub skrzyni biegów względem kół napędzanych. Ważne jest, by półosie były jak najbardziej zbliżone długością, co minimalizuje różnice w przenoszeniu momentu obrotowego i poprawia trakcję. W praktyce korzysta się często z półosi z mocniejszych modeli (np. BMW serii 7 do projektów opartych na E36), które wytrzymują wyższy moment obrotowy. Długość półosi dobiera się tak, by przy maksymalnym ugięciu zawieszenia przeguby nie pracowały pod zbyt dużym kątem i nie dochodziło do ich blokowania. Warto także sprawdzić kompatybilność przegubów i piast oraz przewidzieć miejsce na ewentualne dystanse lub zmiany w geometrii zawieszenia. Najlepszym rozwiązaniem jest zamówienie półosi na wymiar u specjalistycznej firmy, która dobierze odpowiednie materiały i zapewni wytrzymałość nawet przy dużych mocach silnika.