Aktywna kontrola momentu obrotowego (ang. torque vectoring) to zaawansowane rozwiązanie stosowane w nowoczesnych układach 4×4, mające na celu dynamiczne rozdzielanie siły napędowej między poszczególne koła lub osie pojazdu. Technologia ta wykorzystuje czujniki prędkości obrotowej kół, ustawienia kierownicy, przyspieszenia bocznego i podłużnego oraz informację z układów stabilizacji toru jazdy. Komputer sterujący analizuje te dane w czasie rzeczywistym i – poprzez sprzęgła, przekładnie planetarne lub osobne siłowniki elektromagnetyczne – może błyskawicznie zwiększyć lub zmniejszyć moment obrotowy kierowany do każdego z kół. Największą zaletą aktywnego torque vectoring jest znacząca poprawa trakcji, stabilności w zakrętach oraz eliminacja podsterowności czy nadsterowności. Auto z tym układem dynamicznie „dostraja się” do aktualnych warunków: na śliskiej nawierzchni przekazuje więcej siły na te koła, które mają lepszą przyczepność; w zakrętach można zaobserwować „dopychanie” auta do wewnętrznej, co przypomina nieco działanie aktywnej blokady mechanizmu różnicowego. Działanie systemu jest niemal niewyczuwalne dla kierowcy – liczy się efekt: większa kontrola, dynamika i bezpieczeństwo jazdy. W nowoczesnych SUV-ach i samochodach sportowych rozwiązania oparte na aktywnej kontroli momentu obrotowego stają się powoli standardem, łącząc technologię napędów 4×4 z komputerowo sterowaną precyzją, która dotąd była domeną inżynierii wyścigowej. System aktywnego torque vectoring to istotny krok naprzód w dziedzinie osiągów, stabilności i wszechstronności pojazdów terenowych.