Automatyczne przyspieszanie w systemie ACC (Adaptive Cruise Control) to funkcja umożliwiająca pojazdowi nie tylko utrzymanie zadanego dystansu od samochodu jadącego z przodu, ale również płynne przyspieszanie po zwolnieniu drogi lub w reakcji na zmiany sytuacji w ruchu drogowym. System wykorzystuje czujnik radarowy, lidary i/lub kamery do nieustannego monitorowania odległości i prędkości pojazdu poprzedzającego. Jeżeli czujniki wykryją, że droga się „otwiera” (poprzednik zmienia pas lub oddala się), ACC automatycznie i stopniowo zwiększa prędkość auta do zadanej przez kierowcę (np. do 130 km/h ustawionych na tempomacie). Sercem systemu jest komputer pokładowy, który na bieżąco analizuje dane z otoczenia, sygnały z pedałów i czujników skrętu oraz parametry jazdy, kalkulując optymalny moment i intensywność przyspieszania – celem jest jak największa płynność i bezpieczeństwo jazdy, bez gwałtownych zrywów czy opóźnień. W nowoczesnych ACC intensywność przyspieszenia można konfigurować (komfort, sport, eco), a soft sprawdza również odczyty z układu ESP/ABS, by nie dopuścić do utraty przyczepności. Automatyczne przyspieszanie działa zarówno na autostradzie, jak i w korku (Stop&Go), umożliwiając tzw. jazdę półautonomiczną – samochód nie tylko podąża za poprzednikiem, ale samodzielnie rusza po zatrzymaniu, dostosowuje prędkość i zachowuje pełny komfort dla pasażerów. W sytuacjach nagłych – gwałtowne hamowanie pojazdu z przodu, pieszy na drodze – system natychmiast rezygnuje z przyspieszania, włączając fazę ostrzegania lub aktywując system hamowania awaryjnego.