Torque On Demand (ToD) to nowoczesny, adaptacyjny system napędu na cztery koła stosowany w wielu samochodach SUV i crossover. Kluczową cechą tej technologii jest stały monitoring i dynamiczne przekazywanie momentu obrotowego do osi napędzanej w zależności od warunków drogowych – bez stałego połączenia mechanicznego jak w klasycznych napędach 4×4. W normalnych warunkach większość mocy trafia na oś główną (zwykle przednią), a komputer na podstawie sygnałów z czujników (poślizg, przyspieszenie poprzeczne, obrót kierownicy, prędkość kół) decyduje o dociążeniu także osi pomocniczej (najczęściej tylnej). Rdzeniem ToD są elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe (często mokre), pozwalające na płynny, progresywny rozdział momentu. Sterownik analizuje warunki co kilka milisekund i w razie wykrycia utraty przyczepności momentalnie zamyka sprzęgło, transferując nawet 50–100% mocy na drugą oś według potrzeb. System ToD umożliwia także chwilową blokadę napędu 50:50 (w trybie „lock”), obsługę kontroli zjazdu czy adaptację do jazdy terenowej. Zalety to mniejsze zużycie paliwa (przy napędzie FWD 2WD) oraz bezpieczeństwo i trakcja w trudnych warunkach. Wadą może być większa złożoność, zależność od elektroniki i serwisowania oraz ograniczone możliwości mechanicznej blokady w skrajnych warunkach terenowych.