Logowanie nowego klucza do systemu zdalnego dostępu i immobilisera to proces wymagający precyzji i znajomości procedur producenta. W większości nowoczesnych samochodów procedura ta polega na podłączeniu komputera diagnostycznego do złącza OBD-II i wejściu w tryb programowania kluczy. Następnie serwisant wybiera opcję „dodaj nowy klucz” lub „logowanie klucza”, wprowadza kod PIN pojazdu (jeśli jest wymagany) i postępuje zgodnie z wytycznymi oprogramowania. Nowy klucz z transponderem lub pilotem jest przykładany do czytnika lub wkładany do stacyjki, po czym komputer auta odczytuje jego kod i zapisuje go w pamięci immobilisera. W niektórych modelach konieczna jest obecność wszystkich dotychczasowych kluczy – brak jednego z nich skutkuje wykasowaniem go z pamięci pojazdu. Po zakończeniu procedury należy przetestować działanie nowego klucza: otwieranie/zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, obsługa funkcji keyless. W starszych autach logowanie nowego klucza bywa możliwe bez komputera – wystarczy wykonać odpowiednią sekwencję czynności (np. przekręcenie kluczyka w stacyjce, naciśnięcie przycisków na pilocie). W przypadku zgubienia wszystkich kluczyków proces jest bardziej skomplikowany i wymaga odczytania kodu immobilisera z modułu sterującego. Regularna synchronizacja i testowanie wszystkich kluczy po każdej naprawie lub wymianie baterii to podstawa bezpieczeństwa systemu zdalnego dostępu.