Toyota, jako światowy lider w produkcji hybryd, opracowała unikalny układ napędowy Hybrid Synergy Drive, którego sercem są dwa silniki elektryczne MG1 i MG2. Ich współpraca odpowiada za płynność jazdy, efektywność energetyczną i charakterystyczne wrażenia z prowadzenia. MG1 (Motor Generator 1) to mniejszy silnik, którego główną funkcją jest pracować jako generator i rozrusznik. Odgrywa kluczową rolę w rozruchu silnika spalinowego oraz zarządzaniu ładowaniem baterii trakcyjnej – przekształca energię kinetyczną i część energii z silnika spalinowego w prąd gromadzony w akumulatorze. Jego dodatkową funkcją jest regulowanie prędkości obrotowej silnika spalinowego i wspomaganie przełączania między trybem elektrycznym a benzynowym; MG1 stabilizuje pracę przekładni planetarnej (e-CVT), zapewnia pracę silnika w optymalnych warunkach obciążenia i umożliwia tzw. bezstopniową zmianę przełożeń. MG2 (Motor Generator 2) to główny silnik trakcyjny – generuje moment obrotowy przekazywany bezpośrednio na koła. To MG2 jest odpowiedzialny za jazdę w trybie czysto elektrycznym, rekuperację energii podczas hamowania i wspomaganie silnika spalinowego przy przyspieszaniu. MG2 dostarcza wysoką moc w niskim zakresie prędkości i umożliwia dynamiczne ruszanie oraz jazdę bez włączonego silnika spalinowego (np. manewry parkingowe, korki). Oba silniki współpracują z zamkniętą przekładnią planetarną – tworząc tzw. Power Split Device, który łączy pracę silnika spalinowego i elektrycznych. W efekcie jazda hybrydową Toyotą jest bardzo liniowa, pozbawiona szarpnięć skrzyni biegów czy tradycyjnego zmieniania przełożeń. Układ stale optymalizuje podział energii – MG1 ładuje akumulator, a MG2 napędza auto lub przekształca nadmiar energii mechanicznej z kół na prąd (rekuperacja). Dzięki temu Toyota Hybrid jest bardzo efektywna, dynamiczna w mieście, oszczędna i ekologiczna.