Jak działa Start-Stop przy holowaniu innego pojazdu?

Podczas holowania innego pojazdu system Start-Stop powinien być wyłączony – automatycznie przez komputer pokładowy po wykryciu trybu holowania lub ręcznie przez kierowcę. W większości nowoczesnych samochodów system Start-Stop jest wyposażony w czujniki wykrywające nietypowe warunki eksploatacji, takie jak holowanie przyczepy, lawety lub innego pojazdu. Po podłączeniu przyczepy do gniazda elektrycznego lub aktywacji trybu holowania (dostępnego w wielu autach przez menu komputera pokładowego), system automatycznie dezaktywuje funkcję Start-Stop. Dzięki temu silnik pozostaje włączony nawet podczas postoju, co zapewnia stałe zasilanie układu hamulcowego, wspomagania kierownicy, świateł i innych kluczowych systemów. W przypadku holowania innego pojazdu bez aktywacji trybu holowania lub bez podłączenia przyczepy do gniazda, system Start-Stop może działać standardowo, wyłączając silnik na postoju. Może to prowadzić do niepożądanych sytuacji, takich jak utrata wspomagania kierownicy czy hamulców, zwłaszcza w autach z elektrycznym wspomaganiem. Dlatego zaleca się ręczne wyłączenie systemu Start-Stop przyciskiem na desce rozdzielczej przed rozpoczęciem holowania. W niektórych samochodach instrukcja obsługi wyraźnie zaleca dezaktywację Start-Stop podczas holowania, by uniknąć ryzyka awarii lub nieprzewidzianych reakcji systemu.