Start-Stop to system, który w dużej mierze opiera się na stanie akumulatora – jego poziom naładowania jest jednym z kluczowych czynników decydujących o aktywacji lub dezaktywacji funkcji automatycznego wyłączania silnika. Gdy komputer pokładowy wykryje, że napięcie akumulatora spadło poniżej określonego progu, system Start-Stop zostaje automatycznie wyłączony, aby zapobiec sytuacji, w której ponowne uruchomienie silnika byłoby niemożliwe. Dzieje się tak zwłaszcza zimą, po krótkich trasach lub w przypadku zużytego akumulatora, który nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego prądu rozruchowego. W praktyce oznacza to, że po zatrzymaniu samochodu na światłach silnik nie wyłączy się, a na desce rozdzielczej może pojawić się komunikat informujący o dezaktywacji Start-Stop z powodu niskiego poziomu naładowania baterii. System stale monitoruje napięcie i prąd ładowania – jeśli po dłuższej jeździe alternator doładuje akumulator, Start-Stop może ponownie się aktywować. W nowoczesnych autach z akumulatorami EFB lub AGM komputer analizuje także temperaturę ogniw, prąd rozruchowy oraz zapotrzebowanie na energię ze strony innych odbiorników. Regularne użytkowanie samochodu na krótkich trasach, częste rozruchy i duże obciążenie elektryczne mogą prowadzić do częstej dezaktywacji systemu Start-Stop, co jest naturalnym mechanizmem ochronnym.
Strona główna Porady Akumulator i ładowanie Jak działa Start-Stop przy niskim poziomie naładowania akumulatora