Pulsowanie pedału sprzęgła podczas jego wciskania lub puszczania to objaw, który zawsze wymaga uwagi. Najczęściej świadczy o nierównomiernym zużyciu tarczy sprzęgła, odkształceniu koła zamachowego lub docisku, a także o obecności zanieczyszczeń lub korozji na powierzchniach roboczych. Pulsowanie może być też efektem przegrzania sprzęgła, które prowadzi do powstania gorących punktów i wypaczenia metalowych elementów. W niektórych przypadkach przyczyną są uszkodzone sprężyny tłumiące w tarczy sprzęgła lub dwumasie, które powodują nierównomierne przekazywanie siły na pedał. Jeśli pulsowanie pojawia się nagle po intensywnym użytkowaniu auta (np. po jeździe w górach lub z ciężką przyczepą), może to być sygnał przegrzania i początku poważniejszej awarii. W każdym przypadku pulsowanie pedału sprzęgła powinno skłonić do szybkiej diagnostyki i ewentualnej wymiany zużytych elementów.