Mechanizm podnoszenia szyby to jeden z najintensywniej eksploatowanych układów w drzwiach auta. Jego naprawa zależy od typu usterki. Jeśli mamy do czynienia tylko z zacinaniem czy ciężką pracą, warto zacząć od rozebrania tapicerki drzwiowej i zlokalizowania mechanizmu – większość modeli wykorzystuje system linkowy (stalowa linka biegnie na rolkach i plastikowych prowadnicach), zdarzają się też podnośniki łamane oparte na pantografie. Po zdjęciu boczka należy skontrolować stan linki – jeśli jest przetarta, pozadzierana lub klinuje się w rolce, wymaga wymiany. Sprawdź także plastikowe elementy prowadzące – te po latach ulegają złamaniu lub rozkruszeniu, co powoduje, że szyba przestaje się równo przesuwać (może nawet wypaść z prowadnic). Smarowanie prowadnic silikonem, wymiana zniszczonych uszczelek lub dokładne wyczyszczenie toru ruchu to najprostsze środki zaradcze. Przy usterce silniczka przesuwającego szybę (brak reakcji, buczenie, zbyt wolny ruch) warto sprawdzić napięcie oraz działanie samego przełącznika i sterownika szyb. Jeśli podejrzewasz uszkodzenie elektroniki, dobrym rozwiązaniem jest podmiana silnika lub sterownika z innego drzwi, jeśli jest to technicznie możliwe. Nagminne problemy w starszych autach to pęknięte uchwyty mocujące szybę (na ogół z cienkiego plastiku) – należy je wymienić lub dorobić z metalu. Końcowym etapem jest skręcenie całości w odwrotnej kolejności, sprawdzenie działania szyby i wyeliminowanie luzów – podkładki dystansowe lub regeneracja elementów plastikowych często bywają ratunkiem przy podnośnikach, które mają już duże przebiegi. Po takiej naprawie, jeśli elementy mechaniczne są sprawne, szyba powinna działać płynnie przez kolejne tysiące cykli.